کد خبر: 38742
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 بهمن 1397 - 14:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

کتابخانه عمومی «شیخ کلینی» شهر ری بازگشایی شد +عکس

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهر ری استان تهران پس از تعمیر و تجهیز در طول  6ماه بازگشایی شد. 
کتابخانه عمومی «شیخ کلینی» شهر ری بازگشایی شد +عکس

به گزارش خبرنگار لیزنا، کتابخانه شیخ کلینی شهر ری پس از تعمیر و تجهیز از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور علی نیکنام؛ رییس اداره کتابخانه های عمومی استان تهران، امام جمعه و فرماندار شهر ری و همچنین اعضای کتابخانه و کتابداران بازگشایی شد. مدیریت این کتابخانه بر عهده زهرا انارکی است. 

 

علی نیکنام در ابتدای جلسه توضیح داد: این کتابخانه فرسوده و نیازمند تعمیر بود واعتبار آن از سوی اداره استان تعلق گرفت. 181میلیون برای تعمیر و 241میلیون برای تجهیز آن هزینه شد.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه روستایی حضرت رسول اکرم و بازگشایی کتابخانه پارک شهر در آینده نزدیک خبر داد.

نیکنام از مسئولان شهرستان ری درخواست کرد تا به این کتابخانه کمک کنند و گفت که کتابخانه ها و کتاب ها در این شهرستان نیازمند معرفی هستند.

حجةالاسلام شاه چراغی، امام جمعه شهرستان ری با بیان اینکه این شهرستان بیش از 400 شخصت برجسته دارد، گفت: ری در فرهنگ اسلامی سهم بسیار بزرگی دارد. از جمله شیخ کلینی که کتاب کافی او گفته می شود کامل ترین کتاب برای شیعیان است. از دیگر شخصت های برجسته شیخ صدوق است. او با اینکه سن زیادی نداشت 300 کتاب نوشت. از دیگر علمای بزرگ شیخ ابوالفتوح رازی صاحب تفسیری بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر کتاب بخوانید با مفاخر ری آشنا می شوید. و اگر کتاب های آنها را بخوانید عالمی بزرگ می شوید. می طلبد که خانواده ها کتاب را جزو سبد کالای مصرفی خود قرار دهند. اگر آنها کتاب بخوانند فرزندانش نیز خواهند خواند. ما با کتاب آرامش پیدا می کنيم.

او در ادامه حدیثی از امام علی ارائه داد که می فرماید: کتابخانه ها بوستان عالمان و دانشمندان هستند.

 جمالی پور فرماندار شهرستان ری با اشاره به 40 سالگی انقلاب، آن را ورود به یک مدار و دوره ای جدید عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که در دهه 50 انقلاب همه بتوانند برای رفاه، عزت و آرامش مردم فعالیت کنند. 

او گفت: مردم حق بهتر زندگی کردن را دارند و این در سایه عقلانیت ممکن است. در سایه آن می توان از مشکلات عبور کرد.عقلانیت با دانش ایجاد می شود. برای داشتن یک زندگی بهتر باید مطالعه کنیم. با مطالعه حال، گذشته و آینده می فهمیم چه راه و روشی را برای زیستن انتخاب کنیم. 

وی با بیان اینکه خداوند نیز در قرآن بر قلم قسم می خورد تاکید کرد که کتابخوانی را باید به عنوان یک اصل قرار داد. بخصوص امروزه که فضای مجازی ورسانه ها تلاش دارند جای کتاب را بگیرند؛هرچند هیچ چیز نمی تواند جایگزین کتاب شود. 

فرماندار ری از همه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور قدردانی کرد و گفت: هرچند در بسیاری مواقع تلاش آنان دیده نمی شود اما کار آنها بسیار مهم است و فعالیتی است که زیر بنای توسعه پایدار یعنی خواندن، اندیشیدن و حرکت دادن محسوب می شود. 

او در پایان اظهار امیدواری کرد که مشکلات کشور با تلاش مسئولان و کمک مردم حل شود.

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: