کد خبر: 3980
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 دی 1389 - 01:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

از پايان نامه ها و پژوهش هاي برتر حوزه علوم كتابداري تقدیر شد

طی مراسمی از پايان نامه ها و پژوهش هاي برتر حوزه علوم كتابداري و اطلاع رساني كشور در كتابخانه ملي تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار لیزنا، همزمان با آغاز هفته پژوهش مراسم اهداي جوايز و تقدير از پايان نامه ها و پژوهش هاي برتر حوزه علوم كتابداري و اطلاع رساني كشور و همچنين تقدير از كاركنان پژوهشگر سازمان اسناد و كتابخانه ملي و اعضاي پژوهشگر كتابخانه ملي برگزار شد.

این مراسم ساعت 10 صبح 4 دی ماه سال 1389 با حضور برخی دست اندر کاران حرفه و کارمندان کتابخانه ملی در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

در ابتدای مراسم علی اکبر اشعری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار امیدواری کرد که این طرح در سالهای آتی وسعت پیدا کرده و در حوزه های کتابداری و اطلاع رسانی، حوزه آرشیو، ایرانشناسی و اسلام شناسی و هم در فناوری اطلاعات شاهد پیشرفتهای بیشتری باشیم .

وی در ادامه گفت: کسانی که کار پژوهشی انجام می دهند نگاه اسلامی در آثارشان داشته و نگاه انتقادی به دروس بیاندازند و نتیجه رابه صورت مقاله یا همایش به اطلاع عموم برسانند.

اشعری در ادامه به نقش پژوهشی و آموزشی و اطلاع رسانی کتابخانه ملی تاکید کرد  و از برگزاری  نخستین همایش بین المللی کتابداری و اطلاع رسانی در آبان ماه سال آینده خبر داد.

دکتر رجبی معاون سازمان از ایجاد پژوهشگاه در راستای اهداف کتابخانه ملی خبر داد که برای ایجاد این پژوهشگاه اساسنامه ای تهیه شده است که در آینده نزدیک در سایت سازمان قرار داده می شود .

وی افزود: ارکان پژوهشگاه شامل هیات امنا، رییس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و شورای علمی می باشد که هرکدام دارای وظایف متعددی می باشند. رییس پژوهشگاه و پژوهشکده ها دارای معاونینی خواهند بود که نقش او معاون پژوهشی بوده و در مواقع عدم حضور روسا نقش آنها را به عهده می گیرند .

همچنین پژوهشگاه دارای ادارات آموزش، انتشارات و پشتیبانی است و منابع پژوهشگاه همان منابع کتابخانه ملی است ، مقر آن در تهران بوده و می تواند شعباتی در داخل و خارج از کشور داشته باشد این پژوهشگاه اساتید و دانشجویان خارج از کشور را در محدوده منطقه به عضویت می پذیرد.

در ادامه مراسم از پایان نامه های برتر در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی تقدیر به عمل آمد و به پژوهشگران جوایزی اهدا شد.

در بخش پایان نامه های برتر، پایان نامه های ساناز باغستانی ، حمیده بختیاری و الهام عسگریان کاخ به عنوان پایان نامه ها برتر معرفی شدند. همچنین از میترا صمیمی به خاطر پایان نامه  وی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه از اعضای پژوهشگر سازمان تقدیر شد و به دکتر الهام ملک زاده ، میر صمد موسوی و دکتر محسن حاج زین العابدینی جوایزی اهدا شد.

همچنین از دکتر نرگس نشاط شمیرانی، غلامرضا عزیزی و حبیب الله عظیمی به عنوان اعضای هیات علمی سازمان تقدیر شد و جوایزی نیز به آنان اهدا شد.

در ادامه از اعضای غیر هیات علمی سازمان نیز تقدیر به عمل آمد و  جوایزی به دکتر فریبرز درودی ، دکتر علی اکبر صفی پور و حشمت الله عزیزی و علی کریمان به عنوان پژوهشگران سازمان اهدا شد.

همچنین از پایان نامه های ایوب نازی و محبوبه کمالی به عنوان پایان نامه شایسته تقدیربه عمل آمد .

در ادامه از کتاب دکتر غلامرضا فدایی به عنوان «طرحی نو در طبقه بندی علوم» رونمایی شد .

در پایان نیز به مناسبت ارتقای درجه فصلنامه «گنجینه اسناد» به رتبه علمی و پژوهشی  از دکتر رضایی شریف آبادی مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه ، سید محمود سادات دبیر اجرایی، علی سوری، ویراستار و فریبا خردپژوه حروف نگار  این فصلنامه قدردانی به عمل آمد .

 

خبرنگار: معصومه عبدالله وند

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: