کد خبر: 4352
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 بهمن 1389 - 16:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

از شاعران معاصر تا فناوری فضا در کتابخانه حسینیه ارشاد

نمایشگاهی با موضوع فناوری فضا از روز شنبه 16 بهمن ماه 1389 در کتابخانه عمومی حسینه ارشاد دائر است.

به گزارش خبرنگار لیزنا، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد از تیر ماه امسال بصورت ماهانه، اقدام به برپایی نمایشگاه موضوعی در فضای کتابخانه کرده است. موضوعات مورد توجه در این نمایشگاه ها، مطابق با سالروزتقویم رسمی کشور انتخاب می شود.

اولین نمایشگاه  در تیر ماه امسال با عنوان "معرفی برخی ازشاعران معاصر" برگزار شد.

پریسا امیر قاسم خانی، مسئول روابط عمومی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، در گفتگو با خبرنگار لیزنا، در خصوص دلیل برپایی چنین نمایشگاه هایی گفت:" وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی به تمام اقشار جامعه است و سعی شده تا به موضوعاتی که کمتر به آنها توجه شده و نیاز جامعه است پرداخته شود. وی افزود: از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه این است که افراد غیر عضو و دانشجویان و محققان با بازدید از نمایشگاه، می توانند با منابع موجود در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد آشنا شوند."

امیرقاسم خانی در خصوص نمایشگاه فناوری فضا گفت:" تاکنون نمایشگاه های موضوعی در زمینه روز قلم، ماه رمضان ، روز قلم ، دختران و نیز فرهنگ عمومی، تکریم بازنشستگان و امیرکبیر در کتابخانه برپا شده است که با استقبال خوب عموم مواجه شد. نمایشگاه حاضر هفتمین نمایشگاه موضوعی در زمینه فناوری فضا . با توجه به مصادف بودن 14 بهمن ماه با روز فناوری فضا نمایشگاه موضوعی این ماه به این نام نهاده شده است و از روز شنبه 16 بهمن ماه کلیه منابع کتابخانه در زمینه موضوعی فوق در معرض نمایش عموم قرار داده است."

وی گفت: یکی از شاخصه های مهم این نمایشگاه که آن را با نمایشگاه های ماه های قبل متمایز ساخته ماکت آخرین موشک فضایی است که توسط موسسه آسمان شب ارایه شده. فیلم هایی در زمینه سیارات و نجوم در بخش نمایشگاه برای بازدیدگنندگان پخش می شود.

مسئول روابط عمومی در ادامه افزود:" این کتابخانه شامل 11 بخش است که بخش امانت، کودکان و نوجوانان، نشریات ادواری، نابینایان و مرجع از بخش هایی هستند که منابع خود را در این نمایشگاه شرکت داده اند. برای اطلاع مراجعان و بازدید گنندگان از هر موضوع کتابشناسی کاملی نیز تهیه شده است  به اینصورت که تمام منابع به سه صورت نمایه نام، عنوان و موضوع در کتابشناسی فهرست شده است."

وی در پایان به برنامه های علمی و فرهنگی کتابخانه اشاره کرد و گفت:" از برنامه های آتی کتابخانه در زمینه های علمی و  فرهنگی، تلاش در جهت بالا بردن همکاری با این مراکز می باشد و از این مراکز در برپایی نمایشگاه و همایش های در حوزه های فوقباستقبال می کند.

وی افزود: در این راستا کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد اردیبهشت ماه امسال همایش 6 روزه نجوم را با همکاری انجمن نجوم ایران و آسمان شب برگزارکرد. و در آینده نزدیک همایشی با همکاری دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران برگزار خواهد کرد.

این نمایشگاه تا روز پنجشنبه 21 بهمن ماه از ساعت 8 تا 16 بعد از ظهر و روز 5شنبه تا ساعت 11:30 در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپاست و پذیرای عموم  بازدیدکنندگان است.

 

خبرنگار: سمیه مردمی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: