کد خبر: 5196
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 22 ارديبهشت 1390 - 15:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

مرکز نشر دانشگاهی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خوش درخشید

  مرکز نشر دانشگاهی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال جدید با طرح های نو و جدید در نمایشگاه امسال کتاب حاضر شد.

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، همکاری با بانک پاسارگاد یکی از طرح های جدیدی است که برای اولین بار در کشور در حال اجرا می باشد و باعث دسترسی آسان خریداران کتب دانشگاهی در سراسر کشور شده است.

حسن ایوبی، مدیر غرفه مرکز نشر دانشگاهی در مورد این طرح گفت:" طرح یک کلیک، یک کتاب که با همکاری بانک پاسارگاد راه اندازی و حمایت می شود؛ یک شبکه سراسری عرضه کتاب دانشگاهی است. این بانک با ارایه دو کارت اعتباری با مبالغ 300000 و 500000 ریالی به دانشجویان که در مرکز نشر دانشگاهی قابل خرید میباشد به متقاضیان این امکان را می دهد تا با مراجعه به سایت   www.bookiup.ir (سایت جامع فروش کتابهای دانشگاهی) از امکانات خرید بهرمند شوند. این سایت علاوه بر 1500 عنوان کتاب از کتب دانشگاهی، 3000 عنوان کتاب از 60 دانشگاه ، مراکز آموزشی و پژوهشگاههایی که زیر نظر وزارت علوم هستند را تحت پوشش قرار می دهد. از مزایای این کارتها استفاده 20 درصد تخفیف برای خرید کتب دانشگاهی و ارسال رایگان آن از طریق پیک برای شهروندان تهرانی و از طریق پست برای شهروندان استانی می توان اشاره کرد."

وی در ادامه به فعالیتهای دیگر مرکز اشاره کرد:" امسال مرکز نشر دانشگاهی با 950 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافته که از این تعداد کتاب حدود 40 عنوان کتاب چاپ اول و 120 عنوان کتاب تجدید چاپ در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: همانطور که می دانید در سال گذشته طرح کارتکس در این مرکز اجرا شد. به این صورت که سیاهه از اطلاعات مهم کتاب برای دسترسی آسان مراجعان که برای هر رشته با رنگ مشخصی نمایش داده شده است، روی قفسه ها و جلوی هر عنوان کتاب قرار می گیرد و به راحتی می توان از طریق مشخصات همین کارت از انبار کتاب به دست مراجعه کننده رساند که هم اکنون نیز سلسله مراحل فروش به این نحو در مرکز اجرا می شود."

همچنین طرح شعف از فعالیتهای دیگر این مرکز است که در سال گذشته راه اندازی شده است. یعقوبی دراین باره گفت:  "با گذشت یکسال از اجرای طرح تعداد 60 نفر به این طرح پیوسته اند. در این میان دو عضو بزرگ دانشگاهی دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور نیز با طی مراحل اولیه به این طرح خواهد پیوست و  دانشگاه علمی کاربردی یکی دیگر از مراکز که تا پایان نمایشگاه امیدواریم به توافق برسیم تا دانشگاه علمی کاربردی نیز با حجم زیاد کتب و دانشجویانش به این جامعه علمی وابسته به وزارت علوم  اضافه شود."

وی در ادامه خاطر نشان کرد:" امسال تعداد بازدیدکنندگان کتاب از مرکز نشر دانشگاهی نسبت به سالهای گذشته با استقبال زیادی روبرو شد و افزایش چشمگیری داشت به طوری که خیلی از کتب تخصصی با فروش فوق العاده همراه شد."

صحبتهای مدیر فروش در این رابطه حاکی از همین مدعاست.

امیرحمزه حسنی مهر مدیر فروش غرفه نشر دانشگاهی گفت:" امسال استقبال خیلی خوب بود. از دانشگاههای استان مازندران درحوزه ها و گروههای علوم پایه، پزشکی و کشاورزی بیشترین فروش را داشتیم. پرفروشترین کتابها در حوزه های مختلف به شرح زیر می باشد:

گروه فنی و مهندسی "طرح هندسی راه، روسازی راه، مهندسی فاضلاب
گروه مکانیک: مکانیک سیالات، رسم فنی،
گروه برق: کنترل غیرخطی، مدارهای الکتریکی

حوزه علوم پایه: اصول تجزیه دستگاهی، مبانی شیمی تجزیه، شیمی عمومی (مورتیمر)

گروه فیزیک: فیزیک هالیدی (ویراست پنجم) جلدهای 1 و 2و 3و 4 و  فیزیک کوانتومی
گروه ریاضی: حساب دیفرانسیل و انتگرال (توماس و لایتهلد)

حسنی مهر همچنین به غرفه عمومی مرکز نشر دانشگاهی که در شبستان راهروی 14 غرفه 20 مستقر شده است اشاره کرد و گفت:" در غرفه ای که مرکز نشر در بخش عمومی در شبستان دارد گروههای باستان شناسی، ادبیات و نسخ خطی مورد استقبال بیشتر بازدیدکنندگان واقع شد که از آن جمله می توان به کتابهای تاریخ ساسانیان که جزء کتابهای چاپ اول امسال بوده و کتاب تجدید حیات هنر ایران اشاره کرد."
وی درمورد ارایه خدمات جدید مرکز گفت:" از خدماتی که مرکز نشر به بازدیدکنندگان ارائه نموده نمایش کارتکس کتابها برای دومین بار در نمایشگاه بین المللی می باشد که در تحویل سریع کتاب به متقاضیان کمک شایانی نموده است. همچنین متقاضیان غیر تهرانی که برای خرید کتب مورد نیاز خود به غرفه مراجعه می کنند می توانند از خدمات پس از فروش بهرمند شوند و تا پایان همان روز کتابها به شهر متقاضی ارسال می شود."

ایوبی در ادامه افزود:"بحث تبلیغات و عضو گیری سامانه نشر مجلات یا همان طرح سنم که در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد در غرفه تخصصی نمایشگاه انجام می شود که در سایت http://isj.iup.ir قابل مشاهده است. بر روی سایت 450 عنوان مجلات علمی پژوهشی قرار گرفته است که دانشجویان و محققان با مراجعه به سایت می توانند مجله مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید کنند."

ایشان در پایان به بحث عضو گیری مجلات تخصصی اشاره کرد :" 10 مجله تخصصی فصلنامه ای یا 2 فصلنامه ای در حال حاضر در مرکز وجود دارد که علاقمندان می توانند از طریق مراجعه به مرکز نشر دانشگاهی در مجله مورد نظر خود اشتراک شوند."

خبرنگار: سمیه مردمی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: