کد خبر: 5202
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 ارديبهشت 1390 - 00:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

پایان‌نامه‌های کتابداری حائز رتبه‌های برتر جشنواره ادبیات کودک شدند

  از میان پژوهش های رشته های زبان و ادبيات فارسي، ايران شناسي، ادبيات انگليسي، علم فلولوژي و زبان شناسي همگاني، یک پایان نامه پژوهشگر مقطع دکتری و دو پایان نامه پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی حائز رتبه های برتر جشنواره پژوهش سومین همایش ادبیات کودک شدند.

 

محمدرامین نادری، پژوهشگر برتر جشنواره سومين همايش ادبيات كودك در گفتگو با لیزنا اعلام کرد: در جشنواره پژوهش سومین همایش ادبیات کودک یک پایان نامه مقطع دکتری  علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز و دو پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد این رشته از دانشگاه فردوسی مشهد حائز رتبه های برتر شدند.

وی افزود: پایان نامه خانم دکتر لیلا مکتبی فرد، با عنوان «بررسی تناسب محتوای داستان های تالیفی ایران برای کودکان و نوجوانان گروه سنی ((ج)) با مهارت ها و مولفه های تفکر انتقادی» به راهنمايي دكتر مرتضي كوكبي و پايان نامه اینجانب در مقطع كارشناسي ارشد به راهنمايي خانم دكتر مهري پريرخ و مشاوره خانم دکتر اعظم صنعت جو و آقای دکتر حمید رضا آقامحمدیان شعرباف با عنوان «تحليل وب سايتهاي كودكان از ديدگاه نظريه شناختي پيا‍ژه (مرحله عمليات عيني)» جائز رتبه اول شدند.

نادری ادامه داد: رتبه دوم پايان نامه كارشناسي ارشد نيز از رشته كتابداري و اطلاع رساني و متعلق به  خانم وجيهه حسيني با عنوان «پيوند ميان سؤال‏ هاي پژوهشي كتاب‏ هاي درسي دوره راهنمايي و كتاب‏ هاي پاسخگو: پژوهشي پيرامون نوع‏ شناسی سؤال ‏ها و شناسایی كتاب ‏هاي غيردرسي مرتبط»  به راهنمايي خانم دكتر مهري پريرخ و مشاوره آقاي دكتر محمدحسین دياني اختصاص يافت.

وی درباره روند پذیرش و داوری پژوهش در این جشنواره گفت: به این جشنواره 19 پايان‌نامه ارسال شده بود که به دليل فرمت ارسالی یکی از آنها، 18 مورد وارد پروسه داوری شده بود. این پایان نامه ها توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته بودند به این ترتیب که پایان نامه های مقطع دکتری را 3 داور و پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد را 5 داور مورد بررسی کرده بودند. پس از پالایش و بررسی اولیه 16 پژوهش وارد مرحله دوم شد که 11 مورد در مقطع کارشناسی ارشد و 5 مورد در مقطع دکتری بودند.

نادری اظهار داشت: پایان نامه های رشته کتابداری در حالی حائز رتبه های برتر شدند که در دو مقطع کارشناسي ارشد و دکتري 10 پايان نامه در رشته زبان و ادبيات فارسي ،1 پايان نامه در رشته ايران شناسي، 1 پايان نامه دررشته ادبيات انگليسي و 1 پايان نامه در رشته علم فلولوژي (آکادمي علم هاي جمهوري تاجيکستان انستيتوزبان وادبيات رودکي) و 1پايان نامه در رشته زبان شناسي همگاني به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

از پايان نامه های مقطع دکتري نیز 1 پايان نامه دررشته علم فلولوژي، 1 پايان نامه در رشته زبان شناسي همگاني و 1 پايان نامه دررشته زبان وادبيات فارسي نوشته شده بود.

از رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی 5 پايان نامه کارشناسی ارشد و دو پایان نامه دکتری در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته بودند.

نادری در پایان گفت: در نشستی با موضوع بررسی و تحلیل روش شناختی ادبیات کودک که فردا، چهارشنبه مورخ 22 اردیبهشت 1390 در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، از حائزین رتبه های برتر در جشنواره پژوهش ادبیات کودک برای سخنرانی در حوزه پژوهشی خود دعوت به عمل آمده است.

گفتنی است، سومين همايش ادبيات كودك با موضوع «بررسی شعر کودک» از سوي مرکز مطالعات ادبيات کودک دانشگاه شيراز با همکاري انجمن ترويج زبان و ادبيات فارسي، معاونت پژوهشي اين دانشگاه، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، سازمان آموزش و پرورش فارس و قطب علمي پژوهش‌هاي فرهنگي و ادبي فارس در روزهای 19 و 20 اردیبهشت 1390 در دانشگاه شیراز برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: