کد خبر: 7064
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 آبان 1390 - 22:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

مراسم اهدای جوايز برگزيدگان جشنواره بين المللي كاريكاتور کتاب برگزار شد

مراسم ا اهداي جوايز برگزيدگان جشنواره بين المللي كاريكاتور كتاب در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰ با حضور مهندس منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ کشور در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار لیزنا، مراسم اهداي جوايز برگزيدگان جشنواره بين المللي كاريكاتور كتاب با حضور مهندس منصور واعظي، دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور،  در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر با قرائت قرآن کریم و سرود ملی‌ جمهوری اسلامی ایران،در تالار رودکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جشنواره، به سخنرانی‌ پرداخت و گفت:" از۱۰ بهمن ماه سال گذشته، برای  این جشنواره در سراسر ایران فراخوان فرستاده شد که از جمله محور‌های این جشنواره عبارت بودند از «کتاب»، «کتابخانه»، «همه کتاب میخوانند» ،«کتاب من»،«من کتاب می‌خوانم»،«آینده از آن کتابخانه هست».

در ادامه امیر مهدی نژاد،کاریکاتوریست و طنز پرداز بنام، ضمن خواندن شعری طنز، به بیان چند طنز اجتماعی  پرداخت و  پس از وی مهندس منصور واعظی، در خصوص افزایش سرانه مطالعه در کشور صحبت کرد و گفت:"گرایش به کتابخوانی در غرب در حال کاهش است،ولی‌ در ایران سرانه مطالعه در حال افزایش است."

در پایان جشنواره به 10 نفر از برگزیدگان تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا شد. همچنین نفرات اول تا سوم علاوه بر دریافت تندیس و لوح، جوایز نقدی نیز دریافت کردند.

۳ نفر اول به ترتیب آقایان مهدی محمّدی روزبهانی از ایران، ناصر مقدم از ایران، فلورین دوروکی کری هانا از رومانی بودند.

۷ نفر بعدی نیز به ترتیب یوگوسلاو ویلاهوییچ از صربستان،اولکسی کاستوفسکیی از اوکراین، پائولو دالپونته از ایتالیا،سامان احمدی از ایران ،شوکت یالاز از ترکیه،شهرام رضایی از ایران، و والنتین دروژنین از روسیه بودند.

 

خبرنگار: شیما کاکوئی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: