کد خبر: 19280
تاریخ انتشار: جمعه, 07 فروردين 1394 - 12:43

داخلی

»

مطالب فناوری

»

امنیت

پسورد موقت یاهو یک عقب گرد به حساب می آید

شرکت یاهو برای حل مسئله امنیت کاربرانش اعلام کرده از این پس گزینه ای در اختیار کاربرانش قرار می دهد که هر بار قصد ورود به حساب کاربری شان را داشته باشند، یک پسورد موقت از طریق پیامک دریافت کنند.
پسورد موقت یاهو یک عقب گرد به حساب می آید

 

به گزارش لیزنا، یاهو می گوید در این روش تازه که "راحت و امن" است هر بار که کاربری قصد داشته باشد وارد ایمیل یا حساب کاربری اش در سایر خدمات یاهو شود یک پسورد موقت به تلفن همراهش پیامک می شود.

 

به این ترتیب دیگر نیاز نیست کاربران پسورد بسازند یا پسوردشان را به خاطر بسپارند.

 

اما کارشناسان این اقدام یاهو را درست نمی دانند.

 

تیم ارلین استراتژیست سایبری در شرکت "تریپ وایر" به خبرگزاری ای اف پی گفته که یاهو با این کار خود کار را برای حمله کنندگان سایبری آسان تر کرده است.

 

"پسورد موقت می تواند به دست هر کسی که تلفن شما را می دزد بیفتد. بیشتر تلفن ها طوری تنظیم شده اند که برای باز کردن قفل صفحه شان به پسورد نیاز است و بسیاری از مردم مشکلی با این موضوع ندارند. به علاوه موضوع بدافزارها هم هست که می توانند پیامک ها را کپی کنند."

 

ارلین می گوید این روش راحت تری است اما نسبت به گزینه دو مرحله ای کردن پسورد که همین الان یاهو به کاربرانش ارائه می کند، یک عقب گرد به حساب می آید.

 

با استفاده از گزینه دو مرحله ای کاربر باید هم به شیوه سنتی یک پسورد داشته باشد و هم یک کد یک بار مصرف به تلفن همراهش پیامک می شود.

 

نکاتی برای امنیت بیشتر

 

پسورد یک کلمه ای نگذارید.

چند کلمه یا یک عبارت انتخاب کنید.

استفاده از عدد یا علامت واقعا مؤثر است.

برای هر وب سایت یک پسورد متفاوت انتخاب کنید، یک پسورد را همه جا استفاده نکنید.

 

آلکس استاموس، مدیر امنیت یاهو قبول دارد که گزینه پسورد دو مرحله ای خیلی روش مطمئن تری است. اما در مطلبی که برای دفاع از این شیوه تازه در مقابل انتقادها نوشته آورده که "بسیاری از مردم از گزینه دو مرحله ای پسورد استفاده نمی کنند."

 

به گفته او "اغلب مردم ترجیح می دهند پسورد کوتاه استفاده کنند که روی صفحه های کوچک تلفن ها راحت تر نوشته می شود و از طرفی هم حدس زدن آن برای هکرها راحت تر است."

 

استاموس می گوید بیشتر ارائه دهندگان خدمات آنلاین به کاربران شان اجازه می دهند با ارسال پیامک یا ای میل پسوردشان را بازیافت کنند و همین حالا هم اگر تلفن شان را گم کنند ممکن است به دردسر بیفتند.

 

او در توییترش نوشته واقعیت این است که پسوردها واقعا به طرز مسخره ای قابل هک شدن هستند و تقریبا غیرممکن است بتوانیم کاربران را کاملا امن نگه داریم.

 

آینده پسوردها

 

مفهوم وارد شدن به حساب کاربری از طریق انگشت نگاری ممکن است مثل فیلم های علمی تخیلی باشد اما این آینده تکنولوژی است.

 

مایکروسافت این هفته اعلام کرده در حال ساخت تاییدیه بیومتریک (زیست سنجی) برای نسخه بعدی ویندوز است. در این نسخه راه ورود به حساب های کاربری، انگشت نگاری یا چهره نگاری است.

 

به این ترتیب کاربران خواهند توانست با اشاره انگشت یا با قراردادن چهره شان در مقابل صفحه تلفن یا کامپیوتر و اسکن عنبیه، قفل دستگاه شان را باز کنند.

 

کامپیوتر و یا تلفن ها هم باید به تکنولوژی شناسایی اثر انگشت یا دوربین های دارای حسگر مادون قرمز مجهز باشند که این روزها خیلی رایج شده اند.

 

کاربران ویندوز ۱۰ خواهند توانست از طریق چهره نگاری یا انگشت نگاری به حساب های کاربری شان هم وارد شوند.

 

بدترین پسوردهای سال 2014

 

  1. 123456
  2. Password
  3. 12345
  4. 12345678
  5. qwerty

 

جو بلفیور معاون مدیر مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشته که این شرکت برای اپلیکیشن ها و وب سایت های دیگر هم نرم افزارهای مرتبط می سازد و به این ترتیب آنها هم می توانند هویت کاربران شان را از طریق ترکیبی از ویژگی های بایومتریک و کدهار رمزگذاری شده که برای هر کاربر کامپیوتر و تلفن ایجاد شده تایید کنند.

 

گوگل همین الان به کاربران تلفن های اندروید امکان می دهد قفل صفحه ورودی تلفن شان را از طریق اسکن چهره شان باز کنند.

 

نسخه اولیه این تکنولوژی به خاطر این که قابل اطمینان نبود با انتقادهای زیادی روبرو شد اما آنیل جین یک متخصص بایومتریک در دانشگاه میشیگان می گوید گوگل حالا این تکنولوژی اش را بهبود بخشیده است.

 

اپل و سامسونگ برای کاربران شان گزینه باز کردن صفحه کلید از طریق انگشت نگاری را فراهم کرده اند. اپل از این تکنولوژی برای تایید سفارش ها در سرویس "اپل پی" هم استفاده می کند.

 

اپل پی یک سرویس پرداخت آنلاین یا کیف پول دیجیتالی است که شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ آن را معرفی کرده است.

 

 

مایکروسافت اعلام کرده در حال ساخت تاییدیه بیومتریک برای نسخه بعدی ویندوز است.

 

برای استفاده از این سرویس لازم است کاربر یک بار اطلاعات کارت اعتباری اش را وارد تلفن کند و از آن به بعد برای هر پرداخت می تواند از طریق تلفن همراهش هزینه خریدهایش را پرداخت کند.

 

آنیل جیل می گوید "هنوز خیلی زود است که بفهمیم سیستم تایید هویت بایومتریک مایکروسافت موثر خواهد بود و در سطح گسترده از آن استفاده می شود یا نه."

 

ال پاسکوال متخصص در شناسایی شیوه های کلاه برداری به خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید "قطعا به شیوه جایگزین برای بازیافت پسورد نیاز داریم." او می گوید بسیاری از مردم برای حساب های کاربری مختلف شان از یک پسورد مشترک استفاده می کنند و در نتیجه هکرها هم از آنها دزدی می کنند.

 

به گفته او "این روزها پسورد بیشتر از این که معیار امنیت باشد نشان دهنده مسئولیت شناسی افراد است."

برچسب ها :
امیر حسین
|
Australia
|
1401/10/08 - 15:14
0
0
Nic
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: