کد خبر: 19307
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 فروردين 1394 - 15:45

داخلی

»

مطالب فناوری

»

امنیت

حفره امنیتی در کمین گوشی اندرویدی

حفره امنیتی که به هکرها، اجازه نفوذ به سیستم تلفن های همراه هوشمند را می دهد، همچنان دستگاههای اندرویدی را تهدید می کند.
حفره امنیتی در کمین گوشی اندرویدی

 

 


به گزارش لیزنا، بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی هنوز درمقابل یک حفره امنیتی بسیار خطرناک که بیش از یک سال است کشف شده است، آسیب ‌پذیر هستند و این امر به ‌صورت مستقیم به نسخه اندروید دستگاه کاربران بستگی دارد.

 


این حفره امنیتی ابتدا در سال ۲۰۱۴ کشف شد و پس از یک ماه از شناسایی آن، این موضوع مدنظر مسئولان اجرایی اندروید یعنی شرکت گوگل قرار گرفت.

 


گوگل بلافاصله برای رفع این حفره اقدام کرد و البته در این راه موفق نیز بود ولی مشکل اصلی اینجا بود که عرضه بسته به ‌روز رسانی برای حل این مشکل، تنها در اندرویدهای نسخه ۴.۳ به بالا صورت پذیرفت و این امر موجب شده است تا بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی که سیستم‌عامل نسخه قدیمی‌تر از ۴.۳ را دراختیار دارند در مقابل این حفره امنیتی ناتوان بمانند.

 

این حفره امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد تا با نفوذ به سیستم تلفن همراه هوشمند افراد بتوانند بدون اینکه صاحب دستگاه مطلع گردد برای جایگزین کردن نرم‌افزارهای نصب شده توسط او با بدافزارها اقدام کنند و پس از نخستین کلیک بر روی نرم‌افزاری که کاربر از تغییر آن آگاه نشده است، بدافزار نصب شده کنترل سیستم را برعهده خواهد گرفت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: