کد خبر: 13585
تاریخ انتشار: جمعه, 01 آذر 1392 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

همايش «سنجش علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي»

برگزار شد  
همايش «سنجش علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي»

به گزارش لیزنا، پیرو  فراخوان اول مربوط به برگزاری همایش ملی سنجش علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي(بروندادهاي علمي) که در روزهای هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

محورهای این همایش به شرح زیر است:

 

محور اول:  بنیان‌های علم

 علم در اسلام

تاريخ علم

فلسفه علم

اخلاق علم

جامعه شناسي علم

 

محور دوم:  سنجش کمی و کیفی علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي

نظريه هاي سنجش علم

ابزارهاي سنجش علم

شاخص‌ها کمی سنجش علم

شاخص‌ها کیفی سنجش علم

روش‌هاي کمی سنجش علم

روش‌هاي کیفی سنجش علم

نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشي

شاخص هاي بومي

 

محور سوم:  بروندادهای علمی: ارزشیابی و آسیب‌شناسی

ابعاد روان شناختی بروندادهای علمی

ابعاد جامعه شناختی بروندادهای علمی

ابعاد مدیریتی و اجرایی بروندادهای علمی

ابعاد علمی بروندادهای علمی

مجلات معتبر

مجلات سياه

مقالات علمي- پژوهشي

مقالات علمي-  مروري

مقالات علمي- ترويجي

کتاب های درسی و غیر درسی

پایان نامه های تحصیلی

پروانه ثبت اختراعات

طرح های پژوهشی

مقالات كنفرانس ها

مقالات ISI

مجلات ISI

مجلات ISC

مقالات ISC

مقالات پر استناد و داغ

پايگاه همايش‌هاي پراستناد فارسي

 

محور چهارم: سازمان هاي سنجش علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي

ساز مان هاي سنجش علم در سطح ملي

 سازمان‌هاي سنجش علم در سطح بين المللي

 

محور پنجم:  جامعه علمي ايران: ارزشيابي و آسيب‌شناسي

رفتارهاي جامعه علمي

آسيب ها، كجروي ها، و  سوءرفتارهاي پژوهشي

معیارها و شاخص های دانشمندی

رتبه ها و مدارج علمی

آیین نامه ارتقاء

شاخص‌ها و معیارهای تعیین استاد نمونه

شاخص ها و معیارهای تعیین پژوهشگر نمونه

گروه هاي آموزشي و  رشته هاي تحصيلي

شیوه های تخصیص اعتبار پژوهشی به پژوهشگران

آئین نامه چاپ مقالات دانشجویان دکتری

آئین نامه تشویق چاپ مقالات در مجلات علمی معتبر

آيين‌نامه ترفيعات و تبديل وضعيت استخدامي اعضاي هيات علمي

 

محور ششم:  رشد و توسعه علمي ايران: ارزشيابي و آسيب شناسي

توسعه علمی کشور بر اساس شاخص های کمی پیشرفت علم

بکارگیری علم و دانش در ایران

تاثیر رشته ها در رشد و توسعه ملی

تاثیر دانشگاه ها و مراکر آموزشی در رشد و توسعه ملی

تاثیر  مراکز پژوهشی در رشد و توسعه ملی

تاثیر پژوهشگران در رشد و توسعه ملی

تاثیر استادان در رشد و توسعه ملی

تاثیر بروندادهای علمی در رشد و توسعه ملی

دفاتر ارتباط دانشگاه با صنعت

معاونت هاي پژوهشی سازمان های دولتی و غير دولتي

همکاری های علمی ايران با ساير كشورها

قانون اهداف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري

قانون برنامه پنجم کشور

 

اضافه بر محورهای مورد اشاره، مقالاتی که جنبه یا جنبه های دیگری از موضوع سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی بروندادهای علمی را بررسی نمایند، پذیرش و برای داوری ارسال خواهند شد.

 

علاوه بر این چهار پانل اصلي با حضور صاحبنظران و اندیشمندان(موافق و مخالف) در زمینه‌های تولید علم و توسعه علمی کشور، ارزشیابی برونددادهای علمی(مقالات و مجلات ISI، ISC، ...)، آسیب‌شناسی برونددادهای علمی و  اثرگذاری و بکارگیری علم در کشور برگزار خواهد شد و همزمان با همايش چهار کارگاه آموزشي حول موضوع سنجش علم در نظر گرفته شده است.

 

نمايشگاه سنجش علم نیز برنامه دیگر این همایش است که به منظور آشنایی شرکت کنندگان، نمایشگاهی از دستاوردهای این حوزه برپا می گردد.

 

همچنین از 30 شهریورماه 1392 ثبت نام در همایش و ثبت نام کارگاهها آغاز گردیده است. و علاقمندان به ثبت‌نام در همايش و کارگاه‌ها، دعوت مي‌شود به سایت همایش مراجعه نمايند.

 

علاقه مندان تا 30 مهرماه 1392فرصت دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی، دانشگاه اصفهان، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دبیرخانه همایش«سنجش علم:  ارزشيابي و آسيب‌شناسي(بروندادهاي علمي)» ارسال نمایند.

 

گفتنی است ارسال چکیده مقاله از طریق سایت همایش به نشانی http://research.ui.ac.ir/seminar امکان‌پذیر است و تمامی نویسندگان و پژوهشگران علاقه مند به همایش می بایست چکیده مقاله های خود را از طریق سایت همایش ارسال نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: