کد خبر: 21997
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 آذر 1394 - 17:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

فراخوان مقاله کنفرانس«آینده کتابخانه های شهری»

کنفرانس «آینده کتابخانه های شهری» با محوریت موضوعی «مرواریدی در صحرا: پتانسیلی آزاد شده» در دوحه قطر برگزار می شود.
فراخوان مقاله کنفرانس«آینده کتابخانه های شهری»

 

به گزارش لیزنا، کتابخانه ملی قطر از تمام کتابخانه ها برای ثبت نام و مشارکت در کنفرانس «آینده کتابخانه های شهری» METLIB2016 دعوت می نماید.

 

کتابخانه های شهری قصد دارد افراد مطلع و دانشمند جامعه را به منظور درک پتانسیل های فردی و تبدیل این اشخاص به شرکت کنندگانی فعال در توسعه جامعه گرد هم آورد. مروارید در ابتدا تنها دانه شنی در دل صدف است که بعد از گذراندن فرایند طولانی تبدیل به جواهری زیبا می شود. همچنین، هر فردی برای پرورش و ارتقاء مهارت ها و توانایی هایش نیاز به پتانسیلی بالقوه دارد؛ مهم نیست این پتانسیل چقدر کم یا زیاد باشد.

 

کتابخانه های عمومی دانش و اطلاعات لازم برای کمک به افراد جامعه به منظور آزاد ساختن پتانسیل های شخصی، رسیدن به کمال گرایی و تبدیل شدن به شرکت کنندگانی مهم برای توسعه جامعه فراهم کرده است.

 

توسعه حرفه ای کتابداران کتابخانه های شهری یکی از مهم ترین جنبه های کارکرد کتابخانه هاست. در این راستا بهتر است کتابداران نیز حمایت و توسعه لازم برای درک پتانسیل شخصی خود را به بهترین روش ممکن، به منظور ارائه خدمت و توسعه جامعه، دریافت کنند.

 

کنفرانس«آینده کتابخانه های شهری» مورخ 23 تا 28 آوریل 2016 (4 تا 9 اردیبهشت 1395) در دوحه قطر با همکاری بخش کتابخانه های شهری ایفلا برگزار می گردد. محورهای همایش شامل کتابخانه و ارتقا مهارت های فردی، کتابخانه و آموزش و کتابخانه و کارمندان است.

 

 محورهای موضوعی کنفرانس عبارتند از:

 

-           فعالیت های مشارکتی و همکاری در توسعه خدمات کتابخانه در جامعه

-          تاثیر برنامه های خلاقانه کتابخانه برای بهبود سواد، یادگیری مادام العمر، مهارت های فناوری اطلاعات، اشتغال، یادگیری زبان دوم، خلاقیت و تخیل

-          برنامه ها و خدمات به افراد محروم

-          برنامه ها و خدمات برای کاربران معلول

-          پرورش و توسعه کارکنان کتابخانه برای ارائه خدمات کتابخانه

-          استفاده از فناوری های نو ظهور در ارائه موثر خدمات و ارتباطات

 

مهلت ارسال چکیده مقالات 31 دسامبر 2015(10 دی 1394) است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس مراجعه نمایند. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: