چگونه می توانیم کودکان را به کتابخوانان حرفه ای تبدیل کنیم؟

به گزارش لیزنا،  مدیر موسسه کتاب کودک نروژ در سخنرانی خود در این همایش گفت: «جگونه می توانیم کودکان را به خوانندگان حرفه ای تبدیل کنیم؟ این سوال اصلی مادران و معلمان است. خواندن به شکل سنتی، مولفه اصلی همه رشته های درسی  و مدارس بوده و پیش شرط موفقیت  در مدارس است. همه بچه ها خواندن را دوست ندارند و در خواندن تمرین نمی کنند. بنابراین خوانندگان خوبی نخواهند شد. با خواندن می توانیم نگارش، املا، درک مطلب و ... را در کودکان تقویت کنیم. اما چگونه می توانیم کودکان را به خواندن تشویق کنیم؟»

كريستين ارياستر در پاسخ به سوال خود توضیح داد: « بلند خوانی و خواندن ادبیات غیر سنتی و قدرت خواندن داوطلبانه آزاد از جمله راه های تشویق کودکان به خواندن همراه با لذت است. اگر کودک احساس خوشایندی از خواندن نکند، وارد پروسه خواندن نمی شود. بنابراین کتاب هایی لازم داریم تا کودک را وارد پروسه خواندن همراه با لذت کند.»

 

این همایش با حضور مجید غلامی جلیسه، مديرعامل موسسه خانه كتاب، نوش‌آفرین انصاری، دبير شورای كتاب كودک، حسین شیخ‌رضایی، دبير علمی همايش، كريستين ارياستر و آسه ماريا آماندسن از نروژ و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران ادبیات کودک، از سوی شورای کتاب کودک با همکاری موسسه خانه کتاب، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (پنجم و ششم آبان‌ماه 1395) در موسسه خانه کتاب برگزار شد.

 شایان ذکر است در ادامه این ویدئو جلسه زهره قائینی، عضو شورای کتاب کودک و کارشناس ادبیت کودکان نیز سخنرانی کرد.