کد خبر: 27603
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 15:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

پخش زنده کنفرانس ملی کتابخانه‌های دیجیتالی: مالکیت فکری از رادیو اینترنتی رویداد فرهنگی

منبع : لیزنا
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، دومین همایش ملی کتابخانه های دیجیتالی را با عنوان« مالکیت فکری» برگزار می‌کند.
پخش زنده کنفرانس ملی کتابخانه‌های دیجیتالی: مالکیت فکری از رادیو اینترنتی رویداد فرهنگی

 به گزارش رویداد فرهنگی، این کنفرانس روز چهارشنبه، چهارم اسفند ماه، در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، برگزار می‌شود و همزمان این نشست به صورت آنلاین در رادیو رویداد فرهنگی به صورت زنده پخش خواهد شد.

 ظهور فناوری‌های نوین ارتباطی اگرچه بر میزان و سرعت دسترسی عموم به منابع اطلاعاتی افزوده است اما به موازاتش در نقض گسترده حق مؤلف هم تاثیر داشته است.  با توجه به گذشت حدود یک دهه از فعالیت کتابخانه‌های دیجیتالی در کشور نیاز به بازنگری در عملکرد فعالیت‌های حقوقی و اجرایی صورت گرفته در این زمینه در کشور لازم است.

بر این اساس این کنفرانس با هدف بررسی چالش‌ها و مسائل موجود در دسترسی‌پذیری منابع اطلاعاتی در کتابخانه‌های دیجیتالی و ارتقاء جایگاه حق مؤلف در کشور و حمایت از مالکیت فکری وفرهنگ سازی در استفاده از آن، برگزار خواهد شد.

این کنفرانس در محل دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی به نشانی بزرگراه شهید همت، میدان دهکده، دانشگاه علامه طباطبائی، طبقه اول، اتاق ۱۱۱ برگزار می‌شود.

علاقمندانی که امکان حضور در این جلسه را ندارند، می‌توانند به صورت آنلاین از طریق رادیو رویداد فرهنگی شنونده این کنفرانس باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: