کد خبر: 22528
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 دی 1394 - 12:07

داخلی

»

مطالب فناوری

»

نرم افزار

رصد اطلاعات پایان نامه های کشور امکانپذیر شد

با راه ‌اندازی داشبورد پارس در قالب «رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک»، امکان رصد اطلاعات پایان‎ نامه ‎ها، رساله ‏ها و پیشنهادیه‎ های تحصیلات تکمیلی کشور فراهم شد.
رصد اطلاعات پایان نامه های کشور امکانپذیر شد

به گزارش لیزنا، داشبورد پارس، امکان تحلیل وضعیت پایان‌ نامه ‌ها، رساله ‎ها و پیشنهادیه ‎های کشور و ساخت گزارش های مدیریتی پویا از مدارک یاد شده را فراهم می ‌کند. این داشبورد علاوه بر ارائه گزارش های مدیریتی اجمالی در قالب نمودارهای پویا، روند تغییرات وضعیت مدارک علمی را در طول زمان نشان می‎ دهد. همچنین امکان مقایسه وضعیت مدارک را براساس شاخص هایی چون وضعیت ثبت، دانشگاه، دانشکده، گروه تحصیلی، رشته و ... برای تصمیم ‌گیران کشور به دست می‌ دهد.

 

یکی از گزارش های جذاب این داشبورد، نمودارهای وضعیت کلیدواژه ‌‌های مدارک علمی است که روند تولید علم در کشور و همچنین مباحث علمی داغ کشور را به تصویر می ‌کشد. علاوه بر این داشبورد مزبور گزارش های مربوط به پدیدآوران مدارک ثبت‎شده، توزیع پایان‎ نامه ‌‏ها و پیشنهادیه‌ های راهنمایی‌شده کشور را به تفکیک استاد راهنما نمایش می‎ دهد .افزون بر این، امکان ایجاد گزارش های جدولی با انتخاب فیلتر و بر اساس شاخص های مختلف برای مدیران و تصمیم ‎گیران کشور در داشبورد پارس مهیا شده است.

 

«رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک»، یک ابزاری مدیریتی و راهکار تصمیم‎ یار درحوزه علم، پژوهش و فناوری کشور است که با تغذیه از داده ‌های سامانه‌ های مختلف ایرانداک، امکان تحلیل، مقایسه، گزارش ‎گیری و پی‎ گیری روند تغییرات اطلاعات علمی، پژوهشی و فناورانه‎ رافراهم می‎ کند.

 

لازم به ذکر است، این رصدخانه شامل پنج داشبورد مدیریتی با عناوین داشبورد پارس (ثبت پایان ‌نامه‎ ها و رساله ‎ها)، داشبورد پیشینه پژوهش، داشبورد همانندجو، دانشبورد دانش ایران و داشبورد سمات ملی است که در فاز اول آن داشبود پارس (ثبت پایان‌ نامه ‎ها ورساله‎ ها) به بهره ‌برداری رسیده است.

برچسب ها :
مریم مقدمی
|
Iran
|
1394/12/03 - 00:11
0
0
با سلام و احترام
موضوع جالبی است
از اطلاع رسانی شما ممنونم
فاطمه تهرانی فر
|
Iran
|
1394/11/20 - 10:28
0
0
روش خوبی است از تکراری بودن جلوگیری می کند .
کاظم حافظیان رضوی
|
Germany
|
1394/10/20 - 14:22
6
3
ضمن تشکر ازفراهم کنندگان این امکان امیدوارم با این تمهیدات بتوان جلو سرقت های پایان نامه ای را به نحوی گرفت. انشالله.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: