کد خبر: 23553
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 فروردين 1395 - 11:29

داخلی

»

مطالب فناوری

»

نرم افزار

امکانات جدید فیس بوک برای توسعه دهندگان نرم افزار

سرویس Account Kit سرویس جدیدی است که به توسعه دهندگان اپلیکیشن های در آمارگیری و طراحی صفحات ورودی کمک می کند.
امکانات جدید فیس بوک برای توسعه دهندگان نرم افزار

 

به گزارش لیزنا، کنفرانس توسعه‌دهندگان فیسبوک با نام F8 روز سه شنبه 24 فروردین 95 برگزار شد و این شرکت در خلال مراسم، از قابلیت‌های جدیدی که برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در نظر دارد، رونمایی کرد. این قابلیت‌های جدید در سرویسی به نام Account Kit وجود دارند و آمارگیری و ورود کاربران به اپلیکیشن‌های این توسعه‌دهندگان را آسان‌تر می‌کنند.

 

توسعه‌دهندگان با استفاده از Account Kit می‌توانند صفحات ورودی برای اپلیکیشن‌های خود طراحی کنند که کاربر با استفاده از آدرس ایمیل، اکانت فیسبوک و یا شماره‌ی تلفن، وارد برنامه شود. ثبت نام با شماره‌ی تلفن مانند آن چیزی است که در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام می‌بینیم. کاربر با وارد نمودن شماره‌ی تلفن همراه خود و سپس وارد کردن رمز دریافت شده از طریق پیامک، به راحتی در اپلیکیشن عضو می‌شود. فیسبوک در سمت سرور اپلیکیشن توسعه‌دهنده، تمامی کارهای ثبت نام و تایید هویت را انجام می‌دهد و بدین ترتیب توسعه‌دهنده برای طراحی صفحات ثبت نام و ورود وقت کم‌تری صرف می‌کند. برای آزمایش این قابلیت، فیسبوک با یک اپلیکیشن موسیقی هندی همکاری کرد و طبق آمار، مشاهده شد که ۵۰۰ هزار کاربر در طول ۲ ماه از این قابلیت جدید برای ثبت نام در اپلیکیشن استفاده کردند.

 

بعلاوه، امکانات آمارگیری نیز در Acoount Kit بسیار بهبود پیدا کرده و توسعه‌دهندگان با استفاده از آمارهایی که فیسبوک در مورد کاربران اپلیکشن‌ به آنها می‌دهد، می‌توانند رفتار کاربران را مطالعه کنند. به طور مثال، سرویس فیسبوک اطلاعات تحصیلی و کاری کاربران را به توسعه‌دهنده نشان می‌دهد. البته حفظ حریم شخصی در این مورد بسیار رعایت شده و توسعه‌دهندگان تنها آماری کلی از کاربران مشاهده می‌کنند. به طور مثال آنها مشاهده می‌کنند که چند درصد از کاربران اپلیکشنشان در شغل‌های مدیریت مشغول به کار هستند. حتی اگر کاربر با اکانت فیسبوک خود وارد برنامه‌ی مورد نظر نشود، باز هم این سرویس می‌تواند اطلاعاتی از او را به توسعه‌دهنده ارائه دهد. البته توسعه‌دهندگان حتما باید در صفحه‌ی حریم شخصی و قوانین اپلیکیشن، به این مورد اشاره کنند که از سرویس Account Kit فیسبوک استفاده می‌کنند و قوانین حفظ حریم شخصی فیسبوک در اپلیکیشن آنها نیز صادق است.

 

تعداد توسعه‌دهندگانی که از پلتفرم فیسبوک برای برنامه‌نویسی کمک می‌گیرند، سالانه ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و این شرکت نیز برای افزایش علاقه‌ی این قشر از کاربران به سرویس‌هایش، خدمات و قابلیت‌های جدید را در فواصل زمانی برای آنها ارائه می‌دهد. فیسبوک برای جلب توجه توسعه‌دهندگان، اسناد برنامه‌نویسی در پلتفرم اختصاصی‌اش را به ۱۶ زبان دنیا ترجمه خواهد کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: