کد خبر: 16083
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 تیر 1393 - 20:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

مهلت ارسال مقاله به همایش «نشر الکترونیک»، برای آخرین بار تمدید شد

      دکتر داریوش مطلبی، دبیر علمی همایش «نشر الکترونیک: رویکردها و مسائل»، از تمدید مهلت ارسال مقالات به این همایش، تا 20 مرداد ماه، خبر داد.
مهلت ارسال مقاله به همایش «نشر الکترونیک»، برای آخرین بار تمدید شد

 

داریوش مطلبی، دبیر علمی همایش «نشر الکترونیک: رویکردها و مسائل»، در گفتگو با خبرنگار لیزنا پیرامون، ضرورت تخصیص هفتمین همایش ملی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی ایران (ادکا) به موضوع نشر الکترونیک، بیان کرد: "نشر الکترونیک در سال های گذشته رشد قابل توجهی در سطح بین المللی داشته است. نشر ایران نیز، از این امر مستثنا نبوده و با وجود اینکه با تاخیر به این حوزه وارد شد، اما در حال حاضر ناشران زیادی در این حوزه فعالیت می کنند. واقعیت این است که نشر الکترونیک تنها شکل رسانه را تغییر نداده، بلکه فرایند تولید و مصرف اطلاعات را نیز تحت تأثیر قرار داده است. بعلاوه، کتابخانه ها هم، در ایران و جهان، در سال های گذشته منابع الکترونیک زیادی را در قالب کتاب الکترونیک، نشریه الکترونیک، منابع چند رسانه ای، و بانک های اطلاعاتی الکترونیک، دریافت کرده و در معرض استفاده عموم قرار داده اند."

 

وی ادامه داد: "در این شرایط، طبیعتا لازم است که کتابداران ما نیز با نشر الکترونیک و تبعات آن در مصرف، فراهم آوری و اشاعه اطلاعات آشنا باشند. بنابراین، پس از مشورت هیأت مدیره ادکا با بنده، با توجه به ضرورت پرداختن به این موضوع، تصمیم بر آن شد که هفتمین همایش ملی ادکا به موضوع، نشر الکترونیک تخصیص یابد."

 

دبیر علمی همایش «نشر الکترونیک» درباره تعداد مقالات دریافتی و سطح کیفی آن ها، اظهار داشت: "تاکنون بیش از 30 عنوان مقاله دریافت شده است که کیفیت نسبتا خوبی دارند، منتها با توجه به تماس های علاقمندان، و چکیده مقالات خوبی که هنوز متن کامل آن دریافت نشده است، تصمیم بر آن شد که مهلت ارسال مقاله به این همایش برای آخرین بار تا 20 مرداد ماه، تمدید شود."

 

مطلبی با بیان اینکه کمیته علمی این همایش تقریبا تکمیل شده، اسامی آنان را اعلام کرد. بر این اساس اسامی اعضای کمیته علمی همایش ملی نشر الکترونیک، عبارت است از:

دکتر سعید اسدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد؛ دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات؛ دکتر امیررضا اصنافی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر ابراهیم افشار، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان؛ دکتر حمید رضا جمالی، عضو هیأت علمی دانشگاه خورازمی؛ دکتر محمد حسن زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس؛ دکتر سید عباس حسینی نیک، متخصص حوزه مالکیت فکری؛ دکتر محمود سالاریان، از مجموعه ناشران الکترونیک؛ دکتر سید مهدی طاهری، عضوهیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ دکتر مهدی علیپور حافظی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات؛ دکتر صدیقه محمد اسماعیل، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات؛ دکتر زهره میرحسینی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال؛ دکتر نادر نقشینه، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران؛ دکتر محمد رضا وصفی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران.

 

وی افزود: "در انتخاب کمیته داوری سعی بر در نظر گرفتن، پوشش جامعی از متخصصان حوزه بوده است و داوری زیر نظر اعضای کمیته علمی همایش انجام خواهد شد."

 

مطلبی درباره نحوه ارائه مقالات این همایش تصریح کرد: "پیش بینی ما این است که، علاوه بر بخش ارائه شفاهی مقالات، بخشی به صورت پوستر ارائه شود، که بسته به کیفیت و تعداد مقالات رسیده، تصمیم گیری مبنی بر افزودن بخش ارائه مقاله به شکل پوستر انجام خواهد شد."

 

داریوش مطلبی در خاتمه اظهار داشت: "این همایش، در آبان ماه سال جاری، همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد شد و سعی مان بر این است که در برگزاری این همایش از همکاری مؤسسات فعال در حوزه نشر کتاب نیز، بهره مند شویم. امیدوارم ماحصل مقالات منتشر شده بتواند، یاری رسان متولیان حوزه نشر الکترونیک، و همچنین کتابداران علاقمند و فعال در این عرصه باشد."

 

گفتنی است، هفتمین همایش سراسری ادکا در آبان ماه 1393، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برگزار خواهد شد . علاقمندان، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند، به سایت همایش مراجعه نمایند.

 

برچسب ها :
تشکر
|
Iran
|
1393/05/01 - 17:52
0
5
با سلام
چون انتقاد دیدم از تو ن درجریان تمدید منم خواستم تشکر کنم و بگم من یکی از اونایی بودم ک تماس گرقتم چون نتونسته بودم مقاله ام رو برسونم و البته به دوستمون بگم فک نکنه ما زمان بیشتر داریم .. نه بطبع ما دیردتر شروع کردیم ک نتوسنتیم برسونیم پس یجوری زمانی ک دوتامون داریم یجوره ..
تمدید باز هم تمدید
|
Iran
|
1393/05/01 - 10:33
4
1
با سلام و احترام
بسیار دل گیرم از اینکه برای زحمات ما ارزش قائل نمی شوند و حق نا حق میشود - من نمیدانم اکه قرار به تمدید است چرا از همان ابتدا اعلام نمی کنن - ایا نباید تفاوتی بین مقاله ای که من در بدترین شرایط و در کمترین زمان ممکن اماده کرده ام با مقاله ای که نتوانسته خود را در زمان تعیین شده برساند باشد؟؟؟؟؟؟
چرا عادت کردیم به این اخلاق بیهوده ؟؟ تمدید چه معنایی دارد ؟؟
ایا چز این است حق افرادی که تلاش کرده اند و مقاله انها اماده شده ضایع میکند ؟
ایا تمدید چز گرایش به بی نظمی چیز دیگری دارد ؟
پاسخ ها
تمدید باز هم تمدید
| Iran |
1393/05/02 - 00:16
چناب شکوهیان سلام
از شما بابت پاسخ تان ممنونم
بیاید به کمک هم سعی کنیم عادت بدیم خودمون رو به نظم و مقید بودن
و باید از یه جایی شزوع کنیم ، شاید همین همایش ها نقطه خوبی برای شرو ع باشد
درود بر شما
کتابدارن عزیزجسارت بنده رو به بزرگ واری ببخسید
التماس دعا
امیر شکوهیان
| Iran |
1393/05/01 - 16:22
با سلام خدمت شما دوست عزیز

بنده حق را به شما می دهم ، ولی یک نکته ای که ما نتوانستیم از آن بگذریم این است که در 2 روز منتهی به پایان مهلت حداقل با بنده بیش از 20 تماس گرفته شد برای تمدید مهلت ارسال مقالات و البته تعداد تماسهایی که با دبیر علمی شد را نیز به آن اضافه کنید ... و ایمیل های متعدد را هم به آن اضاقه کنید
بعد از این همه در خواست نمی توانستیم این کار را حتی علی رغم تمایل خود انجام ندهیم..
با این وجود بنده نیز با جمله آخر شما هم عقیده ام که تمدید چیزی جز گرایش به بی نظمی نیست ..
ولی متاسفانه این یک روال شده و چون بارها تکرار شده است در همه همایش ها همه انتظار دارند که این کار انجام شود ..
انشالا که شما نیز از ما دل گیر نباشید .

سپاس از انتقاد به جای شما .
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: