کد خبر: 17375
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 آبان 1393 - 14:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

یک سوم استخدامی‌ها از کتابداران و دو سوم از غیرکتابداران بوده‌است

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اینکه استخدام کتابداران به صورت بسیار نامتعادل بوده؛ به طوری که یک سوم استخدامی‌ها از کتابداران و دو سوم از غیرکتابداران بوده‌است گفت: باید به جایی برسیم که در بیشتر کتابخانه‌های نهاد بچه‌های فارغ‌التحصیل کتابداری مشغول به کار باشند.
یک سوم استخدامی‌ها از کتابداران و دو سوم از غیرکتابداران بوده‌است

 

 

دکتر مهردخت وزیرپور، استاد باسابقه کتابداری و اطلاع‌رسانی و مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در گفتگویی اختصاصی، به پرسش‌های خبرنگار لیزنا دربارهٔ مسائل، مشکلات و برنامه‌های آتی نهاد پاسخ داد.

 

 

 

 

 

 

باید به جایی برسیم که در بیشتر کتابخانه‌های نهاد بچه‌های فارغ‌التحصیل کتابداری مشغول به کار باشند/برگزاری دوره‌های بازآموزی مهارت‌های کتابداری به کتابداران غیرمتخصص

وزیرپور گفت: مهم‌ترین رسالت نهاد توسعه کتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ‌کتابخوانی است. باید به جایی برسیم که در بیشتر کتابخانه‌های نهاد بچه‌های فارغ‌التحصیل کتابداری مشغول به کار باشند و اگر کتابداران غیرمتخصص هم داریم، با
برگزاری دوره‌های بازآموزی مهارت‌های کتابداری را به آن‌ها آموزش بدهیم.

 

یک سوم استخدامی‌ها از کتابداران و دو سوم از غیرکتابداران بوده‌است

وی تصریح کرد: در همین راستا تعدادی کتاب تخصصی از ناشرانی چون کتابدار و چاپار تعیین و تهیه‌شده‌اند که این افراد باید مطالعه کنند و بر اساس آن آزمون بدهند. این کتاب‌ها در مجموع در حدود 300 تا 400 صفحه هستند و به موضوعاتی چون ادبیات کودک، نقش و جایگاه و وظایف کتابدار و ترویج کتابخوانی در جامعه اختصاص دارند. باید بدانید که استخدام کتابداران به صورت بسیار نامتعادل بوده؛ به طوری که یک سوم استخدامی‌ها از کتابداران و دو سوم از غیرکتابداران بوده‌است.

 

ارائه موضوعات پیشنهادی برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی حوزه کتابداری به دانشگاه‌ها توسط نهاد کتابخانه ها

وزیرپور به تصمیم نهاد کتابخانه‌ها مبنی بر برقراری ارتباط با جامعه آکادمیک کتابداری اشاره کرد و گفت: نهاد قصد دارد فهرست موضوعات پیشنهادی خود برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی حوزه کتابداری را به دانشگاه‌ها ارسال کند و از کسانی که این موضوعات را برمی‌گزینند حمایت مالی نماید. این موضوعات دربارهٔ مسائل مربوط به کتابخانه‌های عمومی هستند. در حال حاضر هم ما یک پایان‌نامه با موضوع فضاسازی کتابخانه‌های عمومی را که در دانشگاه تهران کار شده در دست انتشار داریم.

 

جایگاه و اهمیت کتابداری در نهاد مورد توجه نبوده‌است/ این وظیفهٔ ماست که نقش کتابدار را به جامعه نشان بدهیم

مشاور دبیرکل نهاد، اساتید برجستهٔ کتابداری را در انتقاداتی که متوجه نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌کنند محق دانست و گفت: جایگاه و اهمیت کتابداری در نهاد مورد توجه نبوده‌است. تصور می‌کردند این کاری است که هرکسی می‌تواند انجام بدهد. این وظیفهٔ ماست که نقش کتابدار را به جامعه نشان بدهیم.

 

مجموعه سازی در کتابخانه‌های نهاد متعادل نبوده به طوری که فقط یک سوم منابع مخاطب‌پذیر هستند/ ما تلاش خواهیم کرد نظریات کتابداران هر منطقه را در مجموعه‌سازی برای کتابخانه‌های آن منطقه لحاظ کنیم

وی در ادامه گفت: مشکلات بسیاری در نهاد وجود داشته. از جمله اینکه مجموعه سازی در کتابخانه‌های نهاد متعادل نبوده به طوری که فقط یک سوم منابع مخاطب‌پذیر هستند. ما تلاش خواهیم کرد نظریات کتابداران هر منطقه را در مجموعه‌سازی برای کتابخانه‌های آن منطقه لحاظ کنیم. کتاب‌هایی هستند که کلی و عمومی‌اند و در همه جای کشور به درد می‌خورند، مثلا کتاب‌های آشپزی، نقاشی، داستان‌های عاشقانه و کتاب‌های کودک. اما گذشته از این‌ها، هر استان و شهرستان و روستا باید بتواند منابع مخصوص و مناسب خود را داشته باشد. زاهدان و کردستان و سایر مناطق کشور هر یک باید مجموعه‌های خاص خود را داشته باشند.

 

امکان اینکه کار مجموعه‌سازی را به خود استان‌ها یا کتابخانه‌ها بسپاریم نداریم/ توجه کنید که فعلا نهاد مشکل بودجه دارد و خریدی ندارد

استاد باسابقهٔ کتابداری ایران عنوان کرد: امکان اینکه کار مجموعه‌سازی را به خود استان‌ها یا کتابخانه‌ها بسپاریم نداریم. زیرا بیش از 6000 کتابخانه در ایران داریم و با این کار هرج و مرج ایجاد خواه شد. ما کارهای کلی این کتابخانه‌ها را خودمان انجام خواهیم داد. کارهای تخصصی را هم نمی‌توانیم کاملا به خودشان بسپاریم ولی با کمک خودشان پیش خواهیم برد. البته باید توجه کنید که فعلا نهاد مشکل بودجه دارد و خریدی ندارد. وقتی مسائل مالی حل شود به این موارد توجه خواهیم کرد.

  

ابراز تأسف از اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران نماینده‌ای در ایفلا ندارد

دکتر وزیرپور تمام مشکلات نهاد را از نظر اولویت تقریبا در یک سطح دانست و عنوان کرد: دربارهٔ مسائل مادی باید قدم به قدم پیش برویم. به مشکلات معنوی نیز توجه کافی خواهیم داشت. وی از اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران نماینده‌ای در ایفلا ندارد ابراز تاسف نمود و گفت: دلیل این امر آن است که در دوره‌های قبلی کسی به فکر نبوده و دغدغهٔ مسائل کتابداری را نداشته. ما باید در ایفلا و سایر کنفرانس‌ها نماینده داشته‌باشیم و شاید امسال این امر محقق شود. مشکلات بسیار است و باید یکی یکی به آن‌ها پرداخت.

 

من از احترامی که آقای دبیرکل برای کتابداران قائل‌اند بسیار خوشحالم

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در پایان سخنان خود گفت: من از احترامی که آقای دبیرکل برای کتابداران قائل‌اند بسیار خوشحالم. ایشان می‌گویند کتابدار نمونه نداریم و تقدیرنامهٔ هر 6000 کتابدار تحت مدیریت خود را با دست امضا می‌کنند. این کار باارزشی است. من چندماهی است که ایشان را می‌شناسم و در بازدیدها متوجه شده‌ام که رده‌بندی‌های کتابخانه‌ای را به اندازه ما کتابداران می‌شناسند.

برچسب ها :
خودم
|
Iran
|
1393/09/02 - 11:22
0
0
باسلام منم یکی از همون کتابدارایی هستم که آزمون استخدامی 91 رو شرکت کردم . برای کتابخونه های شهر من از بین رشته های ادبیات و روانشناشی ، کتابدار انتخاب شد . برای مصاحبه کنندگان اصلا مهم نبود که چه رشته ای خونده باشی ،بیشتر به مصاحبه عقیدتی سیاسی اهمیت میدادن . واقعا ظلمی که در حق فارق التحصیلان کتابداری (که با هزار امید تو این آزمون شرکت کرده بودن )شد،قابل جبران نیس .
م.م
|
Iran
|
1393/08/28 - 18:28
1
0
باسلام و احترام
ازفروردین ماه1391تاکنون با نهاد همکاری دارم در آزمون استخدامی اسفند91شرکت کردم و قبول شدم ولی به علت داشتن کاردانی کتابداری و کارشناسی آمار مصاحبه بامن انجام نشد.مجبورا از آن زمان تااکنون با کتابخانه مشارکتی همکاری می کنم نمی دانم چه کنم؟در آزمون آتی شرکت کنم با توجه به این که فنون عملی کتابداری و دوره لازم را در کتابخانه عمومی گذارانده ام وبا علاقه ام چه کنم؟از استان بوشهر/ راهنمایی فرمایید /متشکرم.
پاسخ ها
؟؟؟
| Iran |
1393/08/29 - 06:57
ببخشید ولی در این مدت چرا در مقطع کارشناسی کتابداری ادامه تحصیل ندادید؟
بومی
|
Iran
|
1393/08/28 - 15:39
0
0
باسلام سرکارخانم دکتر وزیرپور شرایط کار در یک شهرستان دیگر برای خانم ها مشکله و کتابخانه های شهرستان ما هم تکمیل هستند حداقل کاری کنید تا نیروهای غیر بومی به شهرهای خودشان برگرددند تا جای ما بیکاران بومی باز بشه. تشکر
بومی
|
Iran
|
1393/08/28 - 15:26
0
2
باسلام سرکار خانم دکتر خواهشمندیم این نیروهای غیر بومی که در کتابخانه ها هستند را دستور بدین به شهر و استان خودشان برگردنند تا جای کتابداران بیکاران بومی باز بشه . ماهم سختی و زحمت کشیدیم تا درس خوندیم حقمونه توشهر خودمان مشغول بکار بشیم. باتشکر
؟؟؟
|
Iran
|
1393/08/28 - 15:10
8
1
باسلام
تواین چندسالی که درنهادکارمی کنم کاملامشخصه که علم کتابداری کاربردچندانی حداقل درکتابخانه های عمومی ماندارد،امورفنی موردنظرراهم تمامی نیروهای شاغل نهادتوانسته اندبه خوبی انجام دهند.چس خواهشااینقدتخصص تخصص نکنید!درکتابخانه های تخصصی شاید تخصص کتابداری به کارآیدولی درنهادکه ماچیزی ندیدیم.اونائی هم که ادعائی غیرازین دارندیاازتوان نیروهای غیر کتابداری درهراسندیامشکلشان درقبول شدن درآزمون نهاداست که به جای این حرفالطف کنندتلاششان رابرای آزمون مضاعف سازند.
کتابداربیکار
|
Iran
|
1393/08/28 - 10:13
0
1
باسلام سرکارخانم وزیر پور خواهشمندیم شرایط سنی را بیشتر کنید.
فوق لیسانس
|
Iran
|
1393/08/27 - 19:14
2
13
سلام من فوق لیسانس کتابداری هستم والان 30سال سن دارم به نظر شما اگه امسال هم غیر کتابداری بگیرن دل من به چی خوش باشه وتا کی باید صبر کنم؟جالب اینه هرجا میری برا کار میگن رشته شما فقط برا کتابخونه خوبه پس چرا هیچ کس سرجای خودش نیست؟؟؟؟؟؟؟
دل پردرد
|
Iran
|
1393/08/27 - 17:13
8
8
باسلام
واقعاازخوندن بعضی پیاماناراحت شدم.فقط گلایه وشکایت!من یه کتابداربارشته ی غیزمرتبط هستم ولی واقعادرحدکتابداری که این رشته روخونده کارمی کنم.این حرفادرست نیست.اینهمه کتابداری کتابداری نکنید. واله من قبول دارم تنهاکاربردرشته کتابداری درکتابخانه هاست وبایداولویت بدن به فارغ التحصیلان این رشته ولی کمی هم منصف وواقع بین باشیدوتمام مشکلات موجود درکتابخانه هارابه رشته های غیرکتابداری ربط ندهید.اینکه کسی بارشته کتابداری قبول نشده وغیرکتابداری قبول شده،مشکل ازجای دیگه است.پس منصف باشیدتورو خدا، ازاینورشما-ازطرف دیگه هم توکتابخونه
پاسخ ها
منتقد
| Iran |
1393/09/02 - 14:00
با سلام . با نظرتان موافقم. اینکه کسی با رشته کتابداری قبول نشده و غیر کتابداری قبول شده، مشکل از اینه که یک سری بندهای پ در جریانند. من در سال 91 در آزمون نهاد پذیرفته و مصاحبه انجام دادم. در مصاحبه هم می شد از ظاهر مصاحبه کنندها فهمید که در چه سطح از رضایت هستند.همه اش منتظر خبر از تحقیق محلی بودم. ولی .... دوستی قبول شد. میشناختمش. از نظر اطلاعات و توانمندی ها ... او قبول شد و من نه. بعدها از او شنیدم که برای تحقیق به محله شان هم نرفتند . ظاهرا همسرشان .... بوده اند.
کتابدار شهر ری
|
Iran
|
1393/08/27 - 15:09
5
1
سلام
همون یک سوم هم اضافه است.
کتابدار ارشد بیکار
|
Iran
|
1393/08/27 - 15:00
0
5
همه امید ما بچه های بیکار فارغ التحصیل کتابداری به شما خانم دکتر وزیرپور و خانم دکتر عصاره هست. چون شما در بطن کتابداری هستید. امیدوارم شاگردهای خودتان را نامید نکنید.
تا زمانی که معیارهایی غیراز شاستگی و تخصص را برای پست کتابداری ارجح قرار دهیم و ذهنیت ما به توانایی های یک فارغ التحصیل کتابداری اصلاح نشود، هیچ امیدی به پیشرفت و افزایش کتاب و کتابخوانی درکشور نیست.
فقط خواهشاً تخصص گرا باشید، خواهشاً
ارشد کتابداری
|
Iran
|
1393/08/27 - 14:31
1
4
با سلام
از اینکه یک انسان حقیقت گو داخل نهاد می بینم بی نهایت خوشحالم. خانم دکتر مگر آمارهای آقای .. نشون نمی داد که 75 درصد کتابدارها تخصصی کتابداری هستن پس چرا آمار شما با آمار آقای .. فرق داره؟؟؟؟ و اینکه اشاره درستی کردین که قبلا تصور میشد کار کتابداری رو همه می تونن انجام بدن دقیقا من با سرپرست اداره کل استان مون تماس گرفتم و با یه لحن تندی بهم گفت مگه کتابداری چیه یه کتاب دادان و یه کتاب گرفتنه.
و خانم دکتر من یه سوال دارم سوالای آزمون نهاد رو چه کسی طراحی می کنه؟؟ طبق گفته مسولای قبلی نهاد برگزار کننده آزمون نهاد کتابخانه ها سازمان سنجشه! که می دونید این بمعنی این هستش که فراخوان آزمون رو هم سازمان سنجش میده ! و بقیه مراحل آزمون. در حالی که اینطور نیست حداقل فراخوان رو نهاد میده و من با سازمان سنجش تماس گرفتم بمن گفتن استخدامی نهاد کتابخانه ها رو ما فقط صحیح می کنیم طراحی سوال هیچ سالی با ما نبوده. خانم دکتر علت پنهان کاری نهاد چیه چرا به ما هیچوقت حقیقت رو نمی گن؟؟
كتابدار اميدوار
|
Iran
|
1393/08/27 - 14:31
3
1
بنام خدا باسلام. خانم وزير پور تو را خدا در استخدامي جديد به فكر نيروهاي غيره بومي باشيد كه در اين استخدامي جديد اتقاليشان به شهر خودشان يا به نزديك ترين شهر مححل زندگيشان انتقال يابند..شعار بنده عشق به امام خميني وامام خامنه اي عشق به همه ي خوبيهاست..ياحسين.ياحسين.ياحسين..يامهدي..يامهدي.يامهدي
بیکار نیازمند فوری
|
Iran
|
1393/08/27 - 13:36
0
5
سلام علیکم. آقا جون هرکی دوست دارید این سن استخدامیو یکم ببرید بالا اینقدر موندیم تو نوبت که تاریخمون در حال انقضاست.
با تشکر
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/27 - 10:47
0
0
نکته بعدی به جای پیشنهاد موضوع پایان نامه به دانشگاه و تامین مالی آن از کارکنانی که در حال تحصیل هستند تقاضا شود تا دراین موضوع کار کنند به جای تامین مالی برای پایان نامه ها تشویق کارکنان به انتخاب برای این کار که حتی می تواند مالی نباشد در اختیار قرار دادن امکانات کتابخانه که این هزینه ها می شود مثل اینترنت چه استفاده بشود یا نشودالبته به غیر ساعات کاری و مرخصی برای حضور در کلاس حداقل مرخصی استحقاقی سال های قبل و یا ایجاد تمهیداتی برای تعویض شیفت ادامه
و یا تعویض با همکاران باشد که باعث صمیمیت هم می شود مثل سایر ادارات که البته در بیمارستان که دیگر کار سخت تر از آن نیست این امکان به وجود آمده است لطفا نظرات باز کتابداران را پذیرا باشید تا این کشتی را به سر منزل نهایی در مسیر پرتلاطم و طوفانی سالم برسانیم
با تشکر
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/27 - 10:47
0
2
با سلام
خانم وزیرپور حرف های خوبی می زنید ولی هیچ کدام به هم نمی خورند از طرفی غیر کتابدار استخدام میشن و بودجه هدر می ره 1 . چون دوره بازآموری هزینه دارد 2) چون من الان در کتابخانه ای که کار می کنم حدود یکسال فقط ایراد نصف کتاب ها آن هم با الویت اساسی به غیر اساسی را برطرف می کنم در کتابخانه ای که این همه هزینه برای کاغذ و چاپ می شود فکر کنید این همه کتاب دوباره تصحیح شود آیا نیرو و هزینه ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به جای برطرف کردن خانم مسئول هم می شوند آن هم مسئول بخش آماده سازی کتاب ها !!!!!!!!!
لام الف
|
Iran
|
1393/08/27 - 09:37
0
0
درسته همه کتابدارا تو شرایط مختلف سخت با امکانات کم کار می کنند و از این لحاظ همه نمونه اند. ولی اون موقع باید از بین ارتشی ها هم نباید نمونه انتخاب می کردند که دیروز انتخاب شدند چرا که اونها هم با شرایط مختلف آب و هوایی و موقعیته ای متفاوتی از هم کار می کنند و همه شون نمونه اند.
کتابداربیکار
|
Iran
|
1393/08/27 - 09:28
1
4
خانم وزیرپورباسلام
1-خواهشاامسال برای پست کتابدارفقط رشته کتابداری جذب کنید
2-درآزمون91 حق خیلی ازبچه های کتابداری علیرغم بومی بودن وقبولی توسط بعضی مسئولین کوته فکرقبلی پایمال شدامیدوارم امسال عدالت رعایت شود.
3-تکلیف شهرستانهایی که تکمیل نیرو شده است وکتابداربیکاردارندچیست؟برای این شهرستانهاچه برنامه ای دارید؟
4-برای کتابخانه هایی که تک نیروهستند کتابداراستخدام کنیدتادوشفیت کتابخانه فعال باشد.
باتشکر.........
کتابداربیکار
|
Iran
|
1393/08/27 - 08:27
5
10
مشاورمحترم باسلام.
این حق خوریهاوبی عدالتیهاهمه جاهست.مخصوصادرکتابخانه!!!!درازمون 91باتوجه به اینکه رشته ام کتابداری وبومی بودم قبول شدم امادرکمال ناباوری هیچکس ازشهرستان مادعوت بکار نشدونیروی غیربومی وغیراستانی وحتی غیر کتابداری انتقالی داده وپرشد.
اینجوری است که حق رشته های کتابداری راپایمال میکنندوغیرکتاداری سرکار میایدچرابایداینجوری باشد؟؟؟؟
پاسخ ها
کتابدار خسته
| Iran |
1393/08/27 - 12:40
تا کی می خوایین به این بی عدالتیها ادامه بدین چرا کسی نیست که صدای این همه کتابدار بیکار و بی انگیزه رو بشنوه
چرا هر سال دارین دانشجوی کتابداری جذب می کنین؟؟
همه دارین شعار میدین از قدیم گفتن سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده خبر نداره.....
دوستان عزیز لطفا گلوی خودتون رو پاره نکنین چون بزرگان ما گوشهاشون رو گچچچچچچچ گرفتن و صدایی جز صدای خودشون رو نمی شنون .......
کتابدار خسته
| Iran |
1393/08/27 - 12:40
سلام
دکتر مهردخت وزیرپور، استاد باسابقه کتابداری و اطلاع‌رسانی و مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی
و کسانی که اسمتونو ترلی هم نمیکشه شماها که استاد و سابقه دار در این رشته هستین و صد البته دستی هم در کار دارین چرا فقط حرف می زنین؟؟؟
شما مگه مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی نیستین پس چرا اجازه میدین یک سوم استخدام از کتابداری باشه و دو سوم غیر کتابدار؟؟
این مقام رو برای چی اشکال کردین اگه حتی نمی تونین قدمی در بهبود شرایط داشته باشین ؟؟؟
کسانی که در راس امور هستن فقط فقط فقط به فکر میز و صندلیشون هستن ولا غیر....
اساتید محترم کتابداری حرف زدن دیگه کافیه
رئیس نهاد کتابخانه عمومی حرف زدن و عمل نکردن دیگه کافیه
کتابداربیکار
| Iran |
1393/08/27 - 10:47
سلام لطفا سرکارخانم مشاور محترم کاری کنید که در کتابخانه ها نیروی غیر بومی نباشه و جا برای بیکاران بومی باز بشه ، بخدا ما هم سختمونه به شهرهای دیگه بریم می خواهیم برای شهر خودمان آزمون بدیم . تشکر
بیکار
|
Iran
|
1393/08/27 - 08:19
6
15
خانم دکتر وزیر پور خواهشمندم به رشته کتابداری اهمیت بدهید و فقط وفقط کتابداران را استخدام کنید و در صورتی که شرکت کننده کتابدار نبود از سایر رشته ها انتخاب کنید.خواهشمندم ما کتابدران را از خواندن این رشته پشیمان نکنید.
آ ش
|
Iran
|
1393/08/27 - 08:01
2
6
در استان ما هم سهمیه اعلام شده بعد از مراحل آزمون و گزینش درست وقتی که باید نتایج اعلام می شد حذف شد.همه شرکت کنندگان شوکه شدند چون قرار بود 20 نفر جذب شود ولی گفتند سهمیه لغو شده بدبخت کسانی که با چه استرس ها و فشارهایی آزمون دادند و منتظر نتایج ماندند.ولی بعدا معلوم نشد از چه روشهایی تعدادی جذب شدند که حتی جزو قبولین نبودند .
بیکار
|
Iran
|
1393/08/26 - 22:16
2
4
باسلام سرکارخانم وزیرپور ماهم کتابداری خوندیم و علاقمند به کتابخانه . اما چه کنیم که ظرفیت کتابخانه مان تکمیله. در صورتیکه نیرویهای غیر بومی در کتابخانه ها هستند.
کریم
|
Iran
|
1393/08/26 - 17:39
5
17
سال گذشته عده ای غیر قانونی از رشته های دیگر بدون آزمون جذب کتابخانه ها شد ه اند لطفا رسیدگی شود
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/26 - 16:18
12
15
خوبه که این نکته رو فراموش نکنیم که بین همکارای ما هستن کسانی که سالهای سال برای کتابخونه زحمت کشیدن اما رشته تحصیلیشون کتابداری نبوده گاهی حتی بیشتر از دانش آموختگان این رشته دلسوزی می کنن ادعایی هم ندارن عشقشون کتابخونس.حالشون با کتاب خوبه ولی فارغ التحصیل کتابداری نیستن.امیدواریم هرکسی میاد تو کتابخونه باعلاقه و عشق بیاد.
پاسخ ها
ووو
| Iran |
1393/08/29 - 19:44
کسی که کتابداری خونده به کارش هم علاقه داره شما حق کتابدارها را ضایع کردین.
کتابدار
| Iran |
1393/08/28 - 09:14
من غیر کتابداری هستم و 5 برابر یک کتابداری خوانده بی علاقه که به زور تو این رشته اومده کار می کنم
کتابدار بیکار بیکار
| Iran |
1393/08/27 - 14:53
شاید یکی از همین همکارای شما که کتابداری نخونده و عشق کتابه، خود جنابعالی باشید ولی باید این نکته رو بگم که اگه واقعا عشق کار در کتابخونه بودید، کتابداری میخوندید. این وسط مطمئن باشید با اومدن امثال شما که کتابداری نخوندید، اجحاف بزرگی به ما فارغ التحصیلان بیکار کتابداری شده. اجحافی که ریشه بسیاری از مشکلات برای ما شده است.
فقط امیدوارم وجدانتان راحت باشد.
ميرتقي
| Iran |
1393/08/27 - 11:12
متاسفانه هستند فارغ التحصيلان كتابداري كه عشقي به كارشان ندارند!
کتابدار روستایی
| Iran |
1393/08/27 - 08:23
با سلام
بله من هم با این قضیه موافقم که الان کسانی که اومدن دیگه شایستگی این رشته رو پیدا کردن ولی ما که فارغ التحصیل رشته کتابداری هستیم چیکار کنیم ما فقط می تونیم تو کتابخونه کار کنیم چرا در هنگام استخدامی از رشته های دیگر هم بگیرند این منصفانه نیست.
کتابداری
| Iran |
1393/08/26 - 18:06
مگه میشه کسی 4 سال یا 6سال کتابداری خونده باشه و علاقمند به کتاب و کتابخانه نباشه؟!!!
فارغ التحصیلان کتابداری به رشته شون به شغلشون عشق می ورزند
من
|
Iran
|
1393/08/26 - 15:59
6
19
خوب خانم دکتر عزیز شما که دستون بازه توروخدا ی کاری کنید آخه کتابداریا رو جایی جز کتابخونه استخدام نمیکنن. مگه نهاد دایه مهربون تر از مادره که بقیه رشته هارو استخدام میکنه. پس چرا نهادهای دیگه دلشون به حال کتابداریا نمیسوزه. و وقتی حتی اسم این رشته میاد میخندن و آدم شرمش میاد بگه کتابداری میخونه. آیا زمانش نرسیده ی فکر اساسی برای فارغ التحصیلان این رشته بفرمایید؟؟؟؟؟؟اگه به قول ی سری از کسانی که رشتشون کتابداری نیستو دارن تو کتابخونه ها کار میکنن و میگن ما لیاقتشو داشتیم که جاتونو گرفتیم. پس جم کنید این رشته رو اینهمه وقت بچه های مردمو نگیرید.البته اگهبیت المال برای بعضی مهم است
پاسخ ها
کتابدار با انصاف
| Iran |
1393/08/27 - 09:33
من خودم در مجموعه نهاد فعالیت می کنم و از نزدیک رفتار و کردار کتابداران با اعضا رو می بینم متاسفانه در برخی از کتابخانه اغ=فرادی که رشته تحصلی شون هم کتابداری است نه به کار علاقه نسشون میدن نه رفتارشون با اربا رجوع خوب است . کتابداری علم چینش کتاب در قفسه نیست دوستان باید آنقدر کتاب خواند و اخلاق حرفه ای را رعایت کرد که اعضا از کتابخانه فراری نشوند و روز به روز به اعضا افزوده شود در خیلی از جاها رفتا نامناسب کتابداران باعث افت اعضا شده است واین ربطی به رشته تحصیلی ندارد فقط به فکر خودتون نباشید یکم به فکر آبادان شدن کتابخونه ها هم باشید باید از رشته های علوم انسانی جذب نیرو برا نهاد شود
ارشد کتابداری
|
Iran
|
1393/08/26 - 15:43
7
13
قبل ازاستخدام یک آماری ازمراجعین بگیرید ببینید ازرشته های کتابداری رضایت دارندیاازغیرآها،اصل مراجعه کننده وکاربراست .خودشماسرکلاس های درستان شاید این جمله راصدبارتکرارکرده باشید.لطفاباسواد بااخلاق دلسوز عاشق استخدام کنیدچه بهترکه رشته کتابداری باشه
پاسخ ها
کتابدار اصفهانی
| Iran |
1393/08/27 - 10:15
من همکارم ارشد کتابداری داره اندازه اعضا مون هم از کتابداری وکار در کتابخانه اگاهی نداره معدلش هم18بوده
اول بپرسید حال کار دارن بعد رشته بپرسید
كتابدار
|
Iran
|
1393/08/26 - 15:38
7
16
آفرين به قبلي ها
فارغ التحصيلان كتابداري بيكار...اونوقت از رشته هاي ديگه پر شده توي كتابخانه ها
توي شهرستاني كه من هستم از 8تا نيرو فقط من كتابداري خوندم وبقيه رشته هاي غيرمرتبط...
توروخدا آزمون امسال رو فقط واسه بچه هاي كتابداري برگزاركنيد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: