کد خبر: 17406
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1393 - 23:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

منابع مورد نیاز کتابخانه های کردستان متنوع است

احمدی با اشاره به اینکه 46 کتابخانه تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌ها در کردستان وجود دارد گفت: مهم‌ترین نیازهای ما مساله تنوع منابع کتابخانه‌ای و توجه بیشتر به منابع بومی استان است.
منابع مورد نیاز کتابخانه های کردستان متنوع است

 

 

اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، در گفتگویی تلفنی با خبرنگار لیزنا، به ارائهٔ توضیحاتی در خصوص بازدید مازیار نیلچی، مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آن استان، در روز 24 آبان ماه پرداخت.

 

 

 

 

 

 

تجلیل از فعالان بخش کتاب/ نقش و جایگاه استان کردستان در سند چشم‌انداز 20 ساله و راهبردهای نهاد

احمدی گفت: آقای نیلچی ابتدا در جشن تجلیل از فعالان بخش کتاب شرکت کردند. در این جشن از کتابخوانان برتر و مسئولانی که در این زمینه کمک کرده‌بودند؛ قدردانی شد. نکته ویژه این برنامه آن بود که برای نخستین بار از مولفان، ناشران و کتابفروشان نمونه استانی نیز تجلیل و قدردانی به عمل آمد. موضوع سخنرانی آقای نیلچی در این نشست، نقش و جایگاه استان کردستان در سند چشم‌انداز 20 ساله و راهبردهای نهاد برای تحقق این نقش بود. سپس آقای نیلچی در بازدید از کتابخانهٔ درحال ساخت شهید ماموستا برهان عالی، از نزدیک در جریان روند پیشرفت کارها قرار گرفتند.

 

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در هفتهٔ کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان مهم‌ترین برنامه‌های آن مرکز استانی را برای هفتهٔ کتاب چنین برشمرد: برگزاری مسابقات ورزشی میان کارکنان دستگاه‌های فرهنگی با هدف تبلیغ کتاب و افزایش همگرایی، برگزاری تئاتر خیابانی در پارک استقلال با موضوع کتاب توسط اعضای انجمن نمایش استان، اختصاص چندین برنامهٔ پرمخاطب سیمای استان به موضوع کتاب و توزیع جوایزی در آن برنامه‌ها.

 

منابع مورد نیاز کتابخانه های کردستان متنوع است/لزوم توجه به منابع بومی در استان

احمدی به نقل از مقام معظم رهبری کردستان را استانی و فرهنگی دانست و گفت: مهم‌ترین نیازهای ما مسأله تنوع منابع کتابخانه‌ای و توجه بیشتر به منابع بومی استان است.

 

46 کتابخانه تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌ها در کردستان

وی در پایان گفت: استان کردستان 46 کتابخانه تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌ها دارد که زیربنای آن‌ها در مجموع به حدود 20 هزار متر مربع می‌رسد و تعداد منابع موجود در آن‌ها در حدود 700 هزار جلد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: