هرمزگان با کمبود‌ فضای مطالعه و نیروی کتابدار مواجه است

 

 

محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار لیزنا، توضیحاتی در خصوص بازدید رمضانعلی محسنی، معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از آن استان ارائه کرد.

 

 

 

 

 

مراسم تجلیل فعالان حوزه کتاب و دیدار صمیمانه با کتابداران/سیاست کتابدارمحوری در نهاد

زینلی گفت: برنامه‌های آقای محسنی در جریان دیدارشان عبارت بود از شرکت در مراسم تجلیل فعالان حوزه کتاب، به همراه جمعی از مسئولان استانی، دیدار صمیمانه با کتابداران، بازدید از برخی از کتابخانه‌های بندرعباس و شرکت در جلسهٔ شورای اداری. ایشان در جریان سخنرانی خود به مسائلی چون سیاست کتابدارمحوری در نهاد و سیاست‌های 8 گانهٔ آقای دبیرکل پرداختند. همچنین پاسخگوی برخی از سوالات و ابهامات کتابداران در خصوص ساعات کاری جدید کتابخانه‌ها، جایگاه و وظایف روسای شهرستان‌ها، چارت اداری شهرستان‌ها و وضعیت معیشتی کتابداران بودند.

 

برنامه های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان مهم‌ترین برنامه‌های آن مرکز استانی به مناسب هفته کتاب را چنین برشمرد: راه‌اندازی بخش نابینایان در کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس، بازگشایی کتابخانه مرحوم احمدخمینی، پس از نوسازی با اعتبار 40 میلیون تومانی، مراسم تجلیل از کتابداران، رونمایی از کتاب، نقد کتبی در حوزه محرم و عاشورا، حضور در مدارس و اهدای کتاب به کتابخانه‌های آموزشگاهی و دانش‌آموزان، اهدای کتاب به ناوگروه لاوان نیروی دریایی استان، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های پرمخاطب در کتابخانه‌ها و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب و ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری کتب اهدایی.

 

کمبود‌ فضای مطالعه و نیروی کتابدار

زینلی در پایان گفت: مهم‌ترین کمبود‌های مرکز هرمزگان کمبود فضای مطالعه و نیروی کتابدار است.