کد خبر: 17409
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1393 - 23:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما به دلیل فقدان اعتبار اجرایی نمی‌شوند

        مظفری گفت: با توجه به ضعف مالی شهرداری‌های استان، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما به دلیل فقدان اعتبار اجرایی نمی‌شوند. البته استاندار محترم اعتبارات خوبی برای تعمیر و تجهیز و احداث کتابخانه‌های استان اختصاص داده‌اند اما ما در بحث هزینه‌های جاری در مضیقه هستیم.
بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما به دلیل فقدان اعتبار اجرایی نمی‌شوند

 

 

علی حیدر مظفری، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار لیزنا درباره بازدید مازیار نیلچی، مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی از آن استان توضیح داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی/ برنامه‌ها و اقدامات نهاد برای رسیدن به افق 1404

مظفری عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه آقای نیلچی شرکت در مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی بود که با حضور مسئولان استانی، خیرین، کتابخوانان و کتابداران برگزار شد. ایشان در این جلسه درباره برنامه‌ها و اقدامات نهاد برای رسیدن به افق 1404 صحبت کردند. سپس بازدیدی از کتابخانه مرکزی ایلام داشتند که مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند. همچنین ضمن بازدیدی از کتابخانه امام جعفر صادق، توصیه‌هایی در رابطه با کارهای فنی کتابخانه، اقداماتی برای جذب مخاطب و به روز بودن کتابخانه به کتابداران کردند.

 

برنامه های نهاد کتابخانه‌های عمومی ایلام در هفته کتاب

سرپرست کتابخانه‌های عمومی ایلام مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ایلام را برای هفتهٔ کتاب چنین برشمرد: شرکت در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان، دیدار کتابداران با خانواده شهدا، برگزاری همایش پاکسازی طبیعت توس کتابداران با شعار «یاوران کتاب، یاران طبیعت» با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، شرکت کتابداران در نماز جمعه و پخش بروشورهایی در خصوص فعالیت‌های کتابخانه‌ها، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، طرح عضویت رایگان، اهدای کتاب به کتابخانه‌های آموزشگاهی، برگزاری نشست علمی راهکاریهای توسعه کتابخوانی، و افتتاح دو کتابخانه روستایی و یک کتابخانه مشارکتی، از جمله کتابخانه روستای پشت‌قلعهٔ شهرستان آبدانان که در جریان این برنامه فرماندار شهرستان قول اهدای 1000 جلد کتاب به این کتابخانه را در طول هفتهٔ جاری داد.

 

35 کتابخانه عمومی تحت مدیریت نهاد کتابخانه ها در استان ایلام

مظفری تعداد کتابخانه‌های استان را بدون محاسبهٔ کتابخانه‌های افتتاح شده در طول هفتهٔ کتاب، 35 کتابخانه ذکر کرد و گفت: تعداد کتاب‌های موجود در مخازن ما 457 هزار و 660 جلد کتاب است و از نظر سرانه کتاب نسبت به جمعیت، ما بالاتر از حد متوسط قرار داریم. تعداد کاربران کتابخانه‌های ایلام 28 هزار و 482 نفر است و زیربنای کتابخانه‌ها عبارت است از 12 هزار و 835 متر مربع.

 

به دلیل ضعف مالی شهرداری‌های استان، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما به دلیل فقدان اعتبار اجرایی نمی‌شوند

مظفری گفت: با توجه به ضعف مالی شهرداری‌های استان، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما به دلیل فقدان اعتبار اجرایی نمی‌شوند. البته استاندار محترم اعتبارات خوبی برای تعمیر و تجهیز و احداث کتابخانه‌های استان اختصاص داده‌اند اما ما در بحث هزینه‌های جاری در مضیقه هستیم.

 

درصدد راه‌اندازی کتابخانه‌هایی در روستاهای محروم هستیم

وی ادامه داد: به امید خدا درصدد راه‌اندازی کتابخانه‌هایی در روستاهای محروم هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با اداره کل امور روستایی استانداری امضا کرده‌ایم تا مجوز استفاده از فضای دهداری‌ها را به مدت 10 سال در اختیار ما بگذارند. بنابراین مشکل فضا حل شده‌است و در مرحله کنونی نیازمند منابع مالی و منابع کتابخانه‌ای هستیم.

 

 

 

 

برچسب ها :
هم استانی
|
Iran
|
1393/08/28 - 16:07
0
3
شرکت در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان، دیدار کتابداران با خانواده شهدا، برگزاری همایش پاکسازی طبیعت توس کتابداران با شعار «یاوران کتاب، یاران طبیعت» ... اینایی که گفتین ربطش به کتابخوانی چی هست آقای مظفری؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: