خداحافظی دکتر مهراد با کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات

 

دکتر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز، در گفتگو با خبرنگار لیزنا، گفت: با کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری همکاری ندارد و در آخرین جلسه این کمیته که به تاریخ 18/9/1393 با حضور اعضاء در این وزارتخانه تشکیل شد خداحافظی کرده است.

 

دکتر مهراد همچنین صدور حکم انتصاب خود به عضویت در گروه تخصصی علوم انسانی دفتر گسترش آموزش عالی را که به تاریخ 1/10/1393 از سوی معاون آموزشی این وزارتخانه صادر شده است را رد کرد.

 

گفتنی است دکتر مهراد از سال 1386 کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی را در وزارت علوم با حضور جمعی از پیشکسوتان و استادان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه های کشورتأسیس کرد و در این دوره نسبت به تدوین برنامه های جدید، اصلاح، بازنویسی و تجدیدنظر در برنامه های موجود کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام نمود و عنوان رشته را نیز در همین دوره تغییر داد.

 

در گروه تخصصی علوم انسانی دفتر گسترش نیز تائید یا رد تأسیس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقاطع مختلف از اهم وظایف و مسئولیت های وی بود که در طول سالهای گذشته با رعایت ضوابط نسبت به تأسیس یا رد دوره های درخواستی تصمیمات لازم اتخاذ کرده است.