کد خبر: 19917
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 - 19:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

به سوی کتاب دیجیتالی حرکت کنیم

دکتر سید مهدی طاهری: توسعه کتاب با حرکت به سوی تولید کتابهای دیجیتالی، میسر می شود.  
به سوی کتاب دیجیتالی حرکت کنیم

 

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، دکتر سیدمهدی طاهری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: هر سال رونق نمایشگاه نسبت به سالهای پیش کمتر شده به این دلیل که روش مناسبی برای جذب مردم به اینجا وجود ندارد، برخی از افراد این کالای فرهنگی را کم ارزش می بینند،  از سوی دیگر هزینه های انتشار کتاب بالاست و از این حوزه نیز حمایت کافی نمی شود.

 

وی افزود: همچنین هر ساله تعداد بُن های کتاب کاهش پیدا می کند، کارگاههای تخصصی نیز امسال حذف شده و این عوامل کاهش مخاطبان به نمایشگاه را به دنبال داشته است.

 

او در ادامه بیان کرد: به نظر من باید به نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی نگاه شود و برگزاری نمایشگاه نیز روال و ترتیب خاصی را دنبال کند نه اینکه هر سال ترتیب برگزاری آن عوض شود. برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی دنبال نشده و فعالیتها، کارشناسی نشده و بر اساس برنامه ریزی دقیقی پیش نمی رود، تنها در روزهای نزدیک به برگزاری نمایشگاه، با عجله، کارها دنبال می شوند و نمایشگاه به این صورت برگزار می شود.

 

دکتر طاهری در رابطه با استقبال از کتاب اظهار داشت: البته استقبال جامعه از کتاب، در بحث منابع دیجیتالی و نشر الکترونیک قابل توجه بوده چرا که کتاب در حوزه دیجیتال و الکترونیک، پیشرفت و توسعه داشته،  در کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی نیز  توسعه در حوزه کتابهای دیجیتالی محسوس بوده و از کتابهای دیجیتالی این کتابخانه، استقبال زیادی می شود.

 

وی افزود: به نظر من هر چه به سمت نشر الکترونیکی و منابع دیجیتالی و فناوریهای نوین پیش رویم، در حوزه کتاب و  توسعه کتابخوانی موفق تر بوده و زمینه برای توسعه کتاب نیز در این عرصه، فراهم خواهد شد.

                                                                                        

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: