کد خبر: 21802
تاریخ انتشار: شنبه, 23 آبان 1394 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

حرفه كتابداران، حرفه‌اي ارزشمند و مؤثر است

داستان‌نویس و منتقد ادبی و سرپرست گروه ادبی «نقد چهارشنبه» از کتابداران به عنوان یکی از نیروهای انسانی مؤثر در حوزه ترويج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاد کرد.
حرفه كتابداران، حرفه‌اي ارزشمند و مؤثر است

به گزارش لیزنا، سیروس نفیسی گفت: «کتابداران کسانی هستند که بیشتر ساعت‌های روز خود را در کتابخانه و در کنار کسانی طی می‌کنند که برای گرفتن کتاب به آن‌ها مراجعه دائم دارند. این ظرفیتی است که باید به آن بها داده شود.»

 

سیروس نفیسی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد تحصیلات کتابداری دارند و می‌توانند کمک مؤثری در زمینه بهبود اوضاع فرهنگي كشور داشته باشند ادامه داد: «کتابخانه‌ها با حضور این افراد که حرفه ارزشمندی دارند معنادار می‌شود. پس ما باید تلاش داشته باشیم تا بیشتر با این قشر ارتباط بگیریم. ارتباط کتابداران با نویسندگان می‌تواند اتفاق خوشایندی باشند و پیامد‌های مثبتی براي معرفی کتاب خوب به بار بیاورد.»

 

سرپرست گروه ادبی «نقد چهارشنبه» در پایان از همه کتابداران خواست تا در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی که به معرفی تازه‌های کتاب مي‌پردازند عضو شوند: «نمی‌دانم کتاب‌های تازه چطور به کتابخانه‌ها راه پیدا می‌کنند. یکی از مسائلی که می‌تواند مخاطب کتاب را به کتابخانه‌ها بکشاند و جذب مطالعه کند همین کتاب‌های تازه هستند. کتابداران با نزدیک‌تر شدن به فضای نویسندگان و انتشاراتي‌ها می‌توانند هر چه بیشتر با سلیقه مخاطب و تازه‌های کتاب آشنا شوند و به این شکل طرحی نو در کتابخانه‌ها دراندازند.»

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: