باید سمت کتابدار در مدارس احیا شود

 

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار لیزنا در خصوص جایگاه کتابدار در مدارس گفت: چندسالی است که سمت کتابدار از مدارس حذف شده است و کار را تعدادی از دانش آموزان علاقه مند به عنوان کتابیاران مدارس انجام می دهند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید این سمت در مدارس احیا شود تصریح کرد: در تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و کتابخانه ملی برقرار شد، قرار بر این است که در صورت احیای کتابداران مدارس، کتابخانه ملی برای آنها دوره های آموزشی برگزار کند و در غیر این صورت برای دانش آموزان داوطلب و اولیایی که تمایل به همکاری با مدرسه  را دارند برنامه های آموزشی در نظر گرفته شود.

 

کفاش تاکید کرد: باید کتابدار احیا شود، نیازمند کتابداران تخصصی در مجتمع های آموزشی هستیم، البته دانش آموزان هم باید در این زمینه همکاری کنند؛ در واقع همکاری به عنوان کتابیاران جوان کاری ارزشمند است هر چند که امر کتابداری  به ویژه در هدایت دانش آموزان در سیر مطالعاتی، تخصصی است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: باید بر اساس یک ضوابط مشخص جایگاه کتابداران مورد توجه قرار گیرد. همانطور که در جهان نیز به این مورد توجه بسیاری می شود و حتی تا مقطع دکتری نیروی کتابدار تربیت می شود و به نظر می رسد حذف این جایگاه کار درستی نبوده است.

 

کفاش در پایان بیان داشت: امیدواریم با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به احیای کتاب  و کتابخوانی، سمت کتابدار نیز احیا شود.