کد خبر: 22024
تاریخ انتشار: جمعه, 06 آذر 1394 - 11:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کتاب خواندن فقط با وجود سمت کتابدار محقق نمی‌شود

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از آموزش معلمان برای افزایش  اشتیاق دانش آموزان به کتابخوانی خبر داد.
کتاب خواندن فقط با وجود سمت کتابدار محقق نمی‌شود

 

محمد فاضل، مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار لیزنا در خصوص جایگاه کتابدار در مدارس گفت: پست کتابدار از مدارس حذف نشده است اما با توجه به اینکه در آموزش و پرورش اولویت اصلی خالی نبودن کلاس ها است اولویت اول ما تکمیل ظرفیت کلاس ها می‌باشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس در مناطقی که امکان آن وجود داشته باشد و توزیع نیروی انسانی مشکلی نداشته باشد، سمت کتابدار وجود خواهد داشت و کتابخانه ها با وجود کتابداران اداره می شوند.

 

فاضل البته به این موضوع هم اشاره داشت که کتاب خواندن فقط با وجود سمت کتابدار محقق نمی شود و چنانچه معلمان  برای مطالعه کتاب های غیر درسی توسط دانش آموزان برنامه  داشته باشند، در این مسیر اقدامات موثری صورت می گیرد و فرهنگ سازی انجام می شود.

 

مدیرکل دفتر وزارتی با بیان اینکه  در برنامه های آموزش های حین خدمت  نیز این موضوع لحاظ شده است تصریح کرد: ارتباط با اولیای دانش آموزان برای ترویج کتابخوانی و ارایه فعالیت های تحقیقی کوچک به دانش آموزان مشتاق با اثرات مثبتی در ترویج کتابخوانی همراه است.

 

کتابیاران،تهدید یا فرصت؟

فاضل در خصوص جایگاه کتابیار درمدارس گفت: در مدارس متوسطه مشارکت بچه ها در امور مدرسه مورد نظر است و جلوه بارز آن در مراسم صبحگاه، کتابخانه و غیره است.

 

وی درباره جایگاه کتابدار و حضور کتابیار در کنار این جایگاه گفت: جایگاه کتابداران مشخص است و معمولا در مدارسی که کتابداران فعال مشوق حضور دانش آموزان هستند، بچه ها به سمت کتابیار بودن سوق داده می‌شوند بنابراین به تقویت جایگاه کتابداران کمک می شود.

 

فاضل در خصوص سهمیه امسال آزمون استخدامی نیز یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز به برخی پستها در آموزش و پرورش احساس می شود، به‌دلیل محدودیت سهمیه، اولویت بندی در پذیرش نیروی انسانی صورت گرفت.

برچسب ها :
s
|
Iran
|
1394/09/07 - 09:45
0
0
خیلی مبهم حرف زدین. اخرش مان فهمیدیم بالاخره اموز و پرورش قصد داره کتابدار بگیره یانه.لطفا دوستان پاسخ دهند.باتشکر
پاسخ ها
یک کتابدار
| Germany |
1394/09/08 - 07:53
با سلام خدمت شما
به نظر من که اصلا مبهم نبود یعنی این که استخدام کتابدار اصلا در اولویت آموزش پرورش نبوده و نیست.
تا رسیدن سیستم آموزشی ما به استاندارد های جهانی اولویت با پست های دیگر است.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: