مردم در حال آشتی دوباره با کتاب هستند

 

 مجید غلامی جلیسه،  مدیر عامل خانه کتاب، در گفتگو با خبرنگار لیزنا، با اشاره به انگیزه های طرح تابستانه کتاب اظهار داشت: طرح هایی که برای کتاب در سراسر کشوراجرا می شود تاثیر بسزایی در جذب مردم به کتاب خواندن و افزایش سرانه مطالعه مردم دارد.

وی ادامه داد: برای آشتی بیشتر مردم با بحث کتاب و کتاب خوانی اقداماتی همچون تخفیف خرید کتاب در طرح های مختلف و افزایش تبلیغ های موثر در سطح شهر صورت گرفته و همه این کارها با هدف رونق فروش کتاب در کتاب فروشی ها و جلب توجه مردم است.

مدیرعامل خانه کتاب درخصوص تعطیلی بعضی از کتاب فروشی های سطح شهر گفت: متاسفانه به دلیل قیمت بالای کتاب و استقبال نکردن مردم از خرید آن بعضی از کتاب فروشی ها به حالت تعطیلی در آمده که طی جلسات متعددی با وزارت ارشاد قول همکاری و حمایت بیشتر از کتاب فروشی ها داده شده است.

جلیسه اذعان داشت: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب امسال و طرح عیدانه نسبت به گذشته گسترده تر بود و وضعیت بازار فروش کتاب در حال ساماندهی است و من احساس می کنم مردم در حال آشتی دوباره با کتاب هستند.

وی عنوان کرد: بالارفتن میزان فروش کتاب و چاپ کتاب های منتشر شده جدید همگی نشان از علاقه مندی مردم کشور به کتاب و کتاب خوانی است و من امیدوارم با فرهنگ سازی بیشتر توجه مردم به مقوله کتاب افزایش یابد.

مدیرعامل خانه کتاب : تعداد عناوین منتشر شده نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته که این گواه بر آن است  که فضای صنعت نشر رو به پیشرفت و بهبودی است.