کد خبر: 24782
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 تیر 1395 - 12:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

جشنواره كتابخواني رضوي با 100 هزارنسخه کتاب کودکان

منبع : لیزنا
 معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بیش از 100 هزار نسخه کتاب در بخش کودک و نوجوان برای جشنواره رضوی امام رضا (ع) منتشر شده است.
جشنواره كتابخواني رضوي با 100 هزارنسخه کتاب کودکان

 

اله یاری رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار لیزنا با اشاره به شرکت نهاد در جشنواره های رضوی امام رضا(ع) اظهار داشت: برای این جشنواره در مجموع ناشران کل کشور بیش از 100 هزار نسخه را به چاپ رسانده و این میزان در نوع خودش کم نظیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: "کتاب های دوست مهربان کبوترها" برای گروه سنی کودک و خردسال و کتاب "اعترافات غلامان" برای گروه سنی نوجوانان منتشر شده که به طور کلی گروه های کودک و نوجوان بیشترین نسخه های چاپی را از آن خود کردند.

معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص اینکه امکان چاپ کتاب به صورت نامحدود وجود ندارد، افزود: تبلیغ فرهنگ کتاب خوانی در خراسان رضوی و در سایر شهرستان ها به صور تیزر ، بنر ، کتاب گویا ، بریل خلاصه نویسی و گزیده نویسی همچنین در تبلیغات شهری و صدا و سیما صورت گرفته تا کودکان به امر کتاب خوانی مذهبی بیشتر ترغیب شوند.

اله یاری یاد آور شد: کتاب اعترافات غلامان را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و با یک تخفیف مناسبی در اختیار نهاد کتابخانه های کشور قرار گرفت.

وی اذعان داشت: برای ما بسیار اهمیت دارد که کتاب مذهبی و دینی با موضوع امام رضا ع را از منبع درستی انتخاب کنیم تا سبب تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه آن و آشنایی با سیره اهل بیت (ع) شوند.

معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ممکن است کودکان و نوجوانان علاقه بیشتری به داستان های هیجانی نشان دهند اما به دلیل منبع و نوع نگارش کتاب ،علاقه بچه ها به خرید و شرکت در مسابقه امام رضا ( ع)  با استقبال خوبی روبرو بوده است.

روستایی
|
Iran
|
1395/04/29 - 16:36
1
8
با سلام خدمت دبیرکل عزیز و دلسوز و همچنین سلام خدمت کتابداران سراسر کشور ایران اسلامی : مسئله ای که چند وقته ذهن این حقیر را مشغول کرده این است که چرا دبیرکل دوست داشتنی عزیزمان جدیدا یادداشت نمیگذارد ما کتابداران با یادداشتهای آقای مختارپور عزیز قوت قلب و انرژی می گرفتیم خیلی وقته که منتظر یادداشت ایشان هستم ولی خبری نیست
شرکت کننده
|
iran
|
1395/04/28 - 17:39
0
6
با توکل به خدا وعنایت خود امام رضا برنده قرعه کشی خواهیم شد آنوقت میریم پابوسی امام رضا
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: