جشنواره كتابخواني رضوي با 100 هزارنسخه کتاب کودکان

 

اله یاری رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار لیزنا با اشاره به شرکت نهاد در جشنواره های رضوی امام رضا(ع) اظهار داشت: برای این جشنواره در مجموع ناشران کل کشور بیش از 100 هزار نسخه را به چاپ رسانده و این میزان در نوع خودش کم نظیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: "کتاب های دوست مهربان کبوترها" برای گروه سنی کودک و خردسال و کتاب "اعترافات غلامان" برای گروه سنی نوجوانان منتشر شده که به طور کلی گروه های کودک و نوجوان بیشترین نسخه های چاپی را از آن خود کردند.

معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص اینکه امکان چاپ کتاب به صورت نامحدود وجود ندارد، افزود: تبلیغ فرهنگ کتاب خوانی در خراسان رضوی و در سایر شهرستان ها به صور تیزر ، بنر ، کتاب گویا ، بریل خلاصه نویسی و گزیده نویسی همچنین در تبلیغات شهری و صدا و سیما صورت گرفته تا کودکان به امر کتاب خوانی مذهبی بیشتر ترغیب شوند.

اله یاری یاد آور شد: کتاب اعترافات غلامان را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و با یک تخفیف مناسبی در اختیار نهاد کتابخانه های کشور قرار گرفت.

وی اذعان داشت: برای ما بسیار اهمیت دارد که کتاب مذهبی و دینی با موضوع امام رضا ع را از منبع درستی انتخاب کنیم تا سبب تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه آن و آشنایی با سیره اهل بیت (ع) شوند.

معاون توسعه کتاب‌خوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ممکن است کودکان و نوجوانان علاقه بیشتری به داستان های هیجانی نشان دهند اما به دلیل منبع و نوع نگارش کتاب ،علاقه بچه ها به خرید و شرکت در مسابقه امام رضا ( ع)  با استقبال خوبی روبرو بوده است.