کد خبر: 24955
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 مرداد 1395 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

تاثیر منفی تیراژ پایین کتاب در آثار نویسندگان

منبع : لیزنا
فرهاد حسن‌زاده گفت: زمانی که سرانه مطالعه در کشور پایین باشد و تیراژ کتاب کم شود حق و حقوق نویسنده کاهش یافته و اثرات منفی به دنبال دارد. 
تاثیر منفی تیراژ پایین کتاب در آثار نویسندگان

فرهاد حسن‌زاده نویسنده ادبیات کودک و نوجوان،  در گفت وگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به دغدغه‌های این شغل در جامعه امروزی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل رکود بازار نشر و کتابخوانی در کشور نویسندگان به غیر از کار نوشتن در شغل دیگری مانند معلمی، استاد دانشگاه، کارمند اداره دولتی و یا غیر دولتی مشغول به کارهستند تا مخارج زندگی‌شان را بتوانند تامین کنند.


وی بیان کرد: در این صورت نویسنده تنها در اوقات فراغت مشغول نوشتن شده و ممکن است از معیارهای نوشتن و اثر قابل قبول دور بماند.


حسن زاده یادآور شد: در کشور ما به دلیل پایین بودن تیراژ کتاب نویسندگان از حقوق پایینی برخوردارند به طور ی که شغل نوشتن از نظر قانون کار جایگاه قانونی ندارد


وی عنوان کرد: وقتی نویسنده تمام توان ذهنی و جسمی خود را در طول روز صرف کارهای امرار معاش می‌کند دیگر نم‌یتواند فکر خود را متمرکز کند تا اثری قابل قبول و جذاب برای خواننده به یادگار بگذارد.

برچسب ها :
حمیدرضا
|
Iran
|
1397/08/24 - 20:03
0
0
ببین من میگم تاثیر منفی کتاب بعد شما از نویسندگان میارین
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: