کد خبر: 24977
تاریخ انتشار: جمعه, 22 مرداد 1395 - 08:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

دبير سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني:

شناسايي كار خلاقانه در حوزه كتابخواني هدف جشنواره مروجان است

منبع : لیزنا
 دكتر محسن حاجي زين العابديني گفت: شناسايي افراد و گروههاي مختلف كه كار خلاقانه و متفاوت در حوزه كتاب و كتابخواني انجام دادند و شركت اين افراد در جشنواره از جمله مهمترين هدف برگزاري اين جشنواره به شمار مي رود.
شناسايي كار خلاقانه در حوزه كتابخواني هدف جشنواره مروجان است

 دكتر محسن حاجي زين العابديني دبير سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني در گفتگو با خبرنگار ليزنا درباره جشنواره مروجان کتابخوانی گفت: دو دوره گذشته دفتر معاونت فرهنگي وزارت ارشاد متولي اصلي برگزاري اين جشنواره بود و پس از بررسی ها این نتیجه حاصل شد که یک نهاد غیر دولتی متولی انجام این کار شود و  در این دوره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به عنوان متولی انتخاب شده است.

 

وي با بيان اينكه امسال اين جشنواره توسط يك نهاد غيردولتي برگزار مي شود،افزود: نهادهاي مختلفي از اين جشنواره حمايت مي كنند كه بنياد ملت وابسته به بانك ملت حامي اصلي جشنواره امسال است.

زين العابديني تصريح كرد: شناسايي افراد و گروههاي مختلف كه كار خلاقانه و متفاوت در حوزه كتاب و كتابخواني انجام دادند و شركت اين افراد در جشنواره از جمله مهمترين هدف برگزاري اين جشنواره به شمار مي رود تا اين افراد به عنوان الگو براي كساني كه در اين حوزه فعاليت مي كنند مورد تقدير قرار گيرند.

 وي ادامه داد: معلمان ويژه، پيش نمازان مساجد، مهدكودك ها، كتابخانه ها، و پزشكاني كه ترويج كتابخواني را انجام مي دهند، از جمله بخش هاي مختلف اين جشنواره به شمار مي روند.

 زين العابديني اظهار داشت: اصناف، نانوايي ها و رانندگان تاكسي و خدمات عمومي از جمله بخش هايي هستند كه به جشنواره امسال اضافه شدند تا به ترويج كتاب و كتابخواني در كشور دامن بزنند.

 

نشان استمرار در جشنواره امسال 

وي با اشاره به نشان استمرار در جشنواره امسال گفت: اين نشان به گروههاي برگزيده در دو سال گذشته تعلق مي گيرد، تا انگيزه خود را از دست ندهند و به كارهاي خود ادامه دهند.

دبير سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني افزود: از همه نهادهاي مختلف تقاضا داريم تا تشويق كننده افراد براي شركت در اين جشنواره باشند.

 زين العابديني با بيان اينكه اين جشنواره در دوره اول در سال ٩٣ تنها ٩٠ نفر شركت كننده داشت، گفت : ٤٩٨ نفر در دوره دوم شركت كردند كه اميدواريم در جشنواره امسال اين رقم بالاتر از اين باشد.

وي با اظهار خرسندي از فعاليت كتابخواني در كشور، گفت: طرح هاي دوره هاي قبل اين جشنواره به كتابچه هايي تبديل و در استانها توزيع شد تا بقيه افراد هم از تجربيات اين جشنواره استفاده كنند.

 بازرس انجمن كتابداري ايران افزود: تا ٢٥ شهريور فراخوان شركت در اين جشنواره ادامه دارد و افراد مي توانند با مراجعه به سايت انجمن كتابداري و اطلاع رساني نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

 

گفتني است؛ سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني در هفته كتاب در آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.

خدیجه مرادی جانکی
|
Iran
|
1395/07/19 - 11:58
0
0
باسلام .من از اداره نهادکتابخانه هستم وبرای اولسن باراست که می خواهم شرکت کنم از اقای دکتر ذین العابدینی تشکر می کنم که ازکتابداران بعنوان مروجان کتاب یاد می کنند
کاظم حافظیان رضوی
|
Iran
|
1395/05/23 - 15:49
0
2
با سلام . بنده در دو دوره گذشته این جشنواره از طرف انجمن شرکت کردم . امیدوارم دوستان در ادامه نیز موفق باشند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: