بودجه؛ مانعی بزرگ برای تجهیز کتابخانه ها

 محمد فرهادی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: با توجه به نقش محوری کتابخانه های دانشگاهی در تامین نیازهای اطلاعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و نقش کتابداران  ضرورت تجهیزات دانشگاه ها بسیار حیاتی است و نتایج آن می تواند باعث افزایش بهره وری و توسعۀ کتابخانه های دانشگاه ها باشد.

 

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب خوانی نیازمند فرهنگ سازی است و فرهنگ سازی نیز بدون اعتبار و بودجه کافی محقق نمی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به رشد شتاب علمی در کشور کتابخانه‌های مراکز آموزش عالی نیازمند بودجه بیشتری برای خرید کتاب‌های تخصصی هستند.

فرهادی یادآور شد: کارهای پژوهشی و فناوری در کتابخانه‌های دانشگاه‌های کشور به دلیل وجود کتاب‌های پر بار علمی افزایش یافته و این مسئله سبب ارتقای رشد علمی دانشجویان و افزایش پژوهش می شود و طرح تجهیز کتابخانه‌های خوابگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ دانشگاه‌ها را در دستور کار داریم.

وی گفت: وزارت علوم در توسعه و تجهیز سالن‌های مطالعه دانشگاه‌ها و افزایش سطح کیفی کتابخانه‌های این مراکز علمی آموزشی بسیار مصمم است و لایحه‌هایی را در این زمینه تقدیم هیئت دولت کرده است.

 

وزیر علوم در پایان یادآور شد: کتابخانه‌ های دانشگاه‌های روزانه سراسر کشور که تحت نظارت وزارت علوم هستند برای سال تحصیلی جدید در جهت استفاده هرچه بیشتر دانشجویان و پژوهشگران تشکیل شده و کتاب‌های جدید علمی خریداری شده است.