کد خبر: 25025
تاریخ انتشار: جمعه, 29 مرداد 1395 - 11:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

مجلات دکه های روزنامه فروشی به کتابخانه های محروم می روند

منبع : لیزنا
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌اقدامات انجام شده در حوزه مطبوعات بدین صورت است که مجلات برگشتی که از نظر جلد سالم هستند از تمامی دکه‌های روزنامه فروشی جمع آوری و به کتابخانه‌های محروم کشور ارسال می شوند.
مجلات دکه های روزنامه فروشی به کتابخانه های محروم می روند

 حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به اقدامات این معاونت در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه‌های سراسر کشور اظهار داشت: بر طبق سیاست‌های ابلاغی وزارت ارشاد تجهیز و نوسازی کتابخانه های سراسر کشور جزو سیاست های بلند مدت این وزارتخانه بوده و تمام کتابخانه‌های عمومی کشور برای سال  تحصیلی جدید کتاب‌های جدیدی برایشان خریداری شده است.

وی بیان کرد: در جهت توسعه کتابخانه های کشور بر طبق سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه به روز رسانی کتاب‌ها و نسخه‌های الکترونیکی کتابخانه‌های فرهنگسراها و مساجد انجام شده است و این کار با شروع سال تحصیلی جدید افزایش پیدا می کند.

انتظامی یادآور شد: ‌اقدامات انجام شده در حوزه مطبوعات بدین صورت است که مجلات برگشتی که از نظر جلد سالم هستند از تمامی دکه‌های روزنامه فروشی جمع آوری و به کتابخانه‌های محروم کشور ارسال می شوند.

وی عنوان کرد: طرح اشتراک نسخه‌های الکترونیکی و نشریات علمی حوزه‌های مختلف کتابخانه‌های سراسر کشور در سایت eshterak.ir جهت استفاده عموم و بروز رسانی مطالب علمی کتابخانه‌ها بارگزاری شده است.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای گسترش و توسعه زبان فارسی در سراسر دنیا این وزارتخانه بسته‌های حمایتی پیشنهادی خوبی را با هدف توسعه زبان شیرین فارسی تهیه و در اختیار فرهنگسراها و کتابخانه های عمومی کشور همچنین دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم قرار داده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: