مجلات دکه های روزنامه فروشی به کتابخانه های محروم می روند

 حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به اقدامات این معاونت در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه‌های سراسر کشور اظهار داشت: بر طبق سیاست‌های ابلاغی وزارت ارشاد تجهیز و نوسازی کتابخانه های سراسر کشور جزو سیاست های بلند مدت این وزارتخانه بوده و تمام کتابخانه‌های عمومی کشور برای سال  تحصیلی جدید کتاب‌های جدیدی برایشان خریداری شده است.

وی بیان کرد: در جهت توسعه کتابخانه های کشور بر طبق سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه به روز رسانی کتاب‌ها و نسخه‌های الکترونیکی کتابخانه‌های فرهنگسراها و مساجد انجام شده است و این کار با شروع سال تحصیلی جدید افزایش پیدا می کند.

انتظامی یادآور شد: ‌اقدامات انجام شده در حوزه مطبوعات بدین صورت است که مجلات برگشتی که از نظر جلد سالم هستند از تمامی دکه‌های روزنامه فروشی جمع آوری و به کتابخانه‌های محروم کشور ارسال می شوند.

وی عنوان کرد: طرح اشتراک نسخه‌های الکترونیکی و نشریات علمی حوزه‌های مختلف کتابخانه‌های سراسر کشور در سایت eshterak.ir جهت استفاده عموم و بروز رسانی مطالب علمی کتابخانه‌ها بارگزاری شده است.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای گسترش و توسعه زبان فارسی در سراسر دنیا این وزارتخانه بسته‌های حمایتی پیشنهادی خوبی را با هدف توسعه زبان شیرین فارسی تهیه و در اختیار فرهنگسراها و کتابخانه های عمومی کشور همچنین دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم قرار داده است.