کد خبر: 25106
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 شهریور 1395 - 10:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

ایجاد رقابت در زمينه ترويج كتابخواني با جشنواره مروجان كتابخواني

منبع : لیزنا
نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي با بيان اينكه كتابخواني در حال خارج شدن از حالت سنتي و گسترده شدن است، گفت: كودكان كار هم با اهداي كتاب به كتابخواني ترغيب مي شوند.
ایجاد رقابت در زمينه ترويج كتابخواني با جشنواره مروجان كتابخواني

فرح حق نژاد نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي در گفتگو با خبرنگار ليزنا گفت: هدف از برگزاري جشنواره مروجان كتابخواني تشويق افراد، گروهها، كتابخانه هاي شهري و روستايي و كل كشور در زمينه كتاب و كتابخواني است.

 

وي افزود: بررسي ميزان خلاقيت افراد، گستردگي كار و بررسي ميزان بكارگيري نيروهاي بومي در اين زمينه از اهداف ديگر برگزاري جشنواره مروجان كتابخواني است.

 نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي تصريح كرد: اين جشنواره طَي چند سال گذشته موجب شد تا افراد در زمينه ترويج كتابخواني از يكديگر سبقت بگيرند.

 وي ادامه داد: اين انجمن ساخت و تجهيز مدارس و كتابخانه ها را در روستاهاي محروم و در مناطق مرزي از جمله كردستان، ايلام و ... را بر عهده دارد.

 

حق نژاد با اشاره به اينكه تاثير اين جشنواره و حركت گروههاي مروج كتابخواني بسيار چشمگير است، اظهار داشت: اين گروهها در قليان سراها كتابخانه ايجاد كردند تا جوانان را به كتاب و كتابخواني ترغيب كنند.

 وي با بيان اينكه كتابخواني در حال خارج شدن از حالت سنتي و گسترده شدن است، گفت: در سيستان و بلوچستان حتي كودكان كار را هم با اهداي كتاب به كتابخواني علاقمند مي كنند.

 

نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي با اشاره به اينكه اين جشنواره در زمينه ترويج كتابخواني رقابت ايجاد كرده است، يادآوری کرد: اميدواريم با اين حركت ها سطح فرهنگي كشور ارتقا يابد.

 

گفتنی است سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني در هفته كتاب در آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از فراخوان سومین جشنواره مروجان کتابخوانی  به صفحه فراخوان در سایت جشنواره مراجعه نمایند و تا پایان وقت اداری ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه «سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی» ارسال کنند (ترجیحا از طریق رایانامه). 

این فراخوان به همراه فرم شرکت در آن از وبگاه انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران به نشانی www.ilisa.ir  قابل دریافت است.  

کاکی
|
Iran
|
1395/06/19 - 19:53
0
0
با سلام
من از بچه های لرستان هستم مدرک کارشناسی ارشد علم اطلاعات ودانش شناسی رو دارم بنظرم میگن این سالها ترویج مطالعه نسبت به سالهای پیش سرعت بیشتری داشته تو شهرما این عمر هیچ صحت ندارد ومصداق این حرفم تعطیلی کتابخانه اصلی شهرمون (شهردویست هزارنفر دارای دو کتابخانه)است که مدت یک سال است به بهانه تعمیر ساختمان کتابخانه تعطیل شده وهيچ تبلیغات وفعالیت فرهنگی جهت تشویق مردم به مطالعه وکتابخوانی صورت نگرفته.
پاسخ ها
لرستان
| Iran |
1395/07/10 - 08:37
سلام من از کارکنان کتابخانه های عمومی استان لرستان هستم. تلاش در حوزه کتابخوانی در استان انجام میشه اما تا حدودی با شما هم موافقم. فکر می کنم کارهایی که در حوزه مطالعه و خواندن در استان انجام میشه متأسفانه مداوم نیست و مقطعیه. و از طرفی اهمیت چندانی از طرف مسئولین استانی به کتابخانه های عمومی داده نمیشه. در خرم آباد که مرکز استان است در حال حاضر 5 کتابخانه شهری داریم که یکی از این کتابخانه در انبار یکی از مدارس دخترانه فعالیت می کند!! در حالی که جای قبلی این کتابخانه در قسمت پارک شهر و جایی در درسترس همه بود. با خراب کردن ساختمان قبلی و انتقال کتابخانه به مدرسه دخترانه، عملاً این کتابخانه مُرد. سایر کتابخانه ها مون هم استاندارد نیستند. واقعاً نیاز به صرف هزینه و حمایت مسئولین استانی برای ترویج خواندن وجود داره.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: