ایجاد رقابت در زمينه ترويج كتابخواني با جشنواره مروجان كتابخواني

فرح حق نژاد نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي در گفتگو با خبرنگار ليزنا گفت: هدف از برگزاري جشنواره مروجان كتابخواني تشويق افراد، گروهها، كتابخانه هاي شهري و روستايي و كل كشور در زمينه كتاب و كتابخواني است.

 

وي افزود: بررسي ميزان خلاقيت افراد، گستردگي كار و بررسي ميزان بكارگيري نيروهاي بومي در اين زمينه از اهداف ديگر برگزاري جشنواره مروجان كتابخواني است.

 نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي تصريح كرد: اين جشنواره طَي چند سال گذشته موجب شد تا افراد در زمينه ترويج كتابخواني از يكديگر سبقت بگيرند.

 وي ادامه داد: اين انجمن ساخت و تجهيز مدارس و كتابخانه ها را در روستاهاي محروم و در مناطق مرزي از جمله كردستان، ايلام و ... را بر عهده دارد.

 

حق نژاد با اشاره به اينكه تاثير اين جشنواره و حركت گروههاي مروج كتابخواني بسيار چشمگير است، اظهار داشت: اين گروهها در قليان سراها كتابخانه ايجاد كردند تا جوانان را به كتاب و كتابخواني ترغيب كنند.

 وي با بيان اينكه كتابخواني در حال خارج شدن از حالت سنتي و گسترده شدن است، گفت: در سيستان و بلوچستان حتي كودكان كار را هم با اهداي كتاب به كتابخواني علاقمند مي كنند.

 

نماينده انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي با اشاره به اينكه اين جشنواره در زمينه ترويج كتابخواني رقابت ايجاد كرده است، يادآوری کرد: اميدواريم با اين حركت ها سطح فرهنگي كشور ارتقا يابد.

 

گفتنی است سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني در هفته كتاب در آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از فراخوان سومین جشنواره مروجان کتابخوانی  به صفحه فراخوان در سایت جشنواره مراجعه نمایند و تا پایان وقت اداری ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه «سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی» ارسال کنند (ترجیحا از طریق رایانامه). 

این فراخوان به همراه فرم شرکت در آن از وبگاه انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران به نشانی www.ilisa.ir  قابل دریافت است.