کد خبر: 25680
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 آبان 1395 - 08:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

عادل بزدوده:

هفته کتاب باید تداوم یابد

منبع : لیزنا
نویسنده و طراح فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: هفته‌ کتاب و کتابخوانی می‌تواند کودکان زیادی را با کتاب آشتی دهد و سرانه مطالعه در کشور بین افراد جامعه بیشتر شود.
هفته کتاب باید تداوم یابد

 عادل بزدوده نویسنده، کارگردان و عروسک‌ ساز، با اشاره به اهمیت مطالعه در بین کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار لیزنا گفت: کتاب به عنوان یک دوست صمیمی کودکان و نوجوانان به خوبی می‌تواند با آنها ارتباط بر قرار کند و والدین در این زمینه فرزندان خود را همراهی کنند تا این فرهنگ با ارزش و مفید در بین فرزندانمان القا شود.

 وی یادآور شد: برای جا انداختن یک فرهنگ در بین فرزندان و حتی افراد جامعه باید همه سازمان‌های ذیربط و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان که متولی اصلی آموزش کودکان است همکاری و تعامل صمیمانه‌ای داشته باشند تا این کار ارزشی در بین بچه‌ها ایجاد انگیزه و علاقه کند و فرزندان با مطالعه کتاب ‌های عمومی در زمان استراحتشان موجب بالا رفتن سرانه مطالعه شوند.

 

عادل بزدوده عنوان کرد:‌ هفته کتاب و کتابخوانی به تنهایی سبب بالا رفتن آمار مطالعه و افزایش سطح کیفیت خواندن نمی‌شود بلکه باید این هفته ‌ها مدام در طول سال به طور پیاپی تشکیل شود و مسئولان ذیربط فرهنگی در حوزه کتاب و کانون ‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این امر می‌توانند مردم جامعه و فرزندان را یاری کنند.

وی ادامه داد: نویسندگان در کتاب‌های خود باید دقت عمل داشته تا آثارشان جذابیت خاصی را برای بچه‌ها ایجاد کند و در این زمینه والدین و مسئولان پرورشی فکری و حتی کتابخانه‌ها نقش بارزی در افزایش سطح مطالعه در بین کودکان و نوجوانان دارند.

 

وی گفت: این گونه هفته‌ها و برنامه‌ها باید به صورت مداوم در طول سال ادامه پیدا کند تا فرزندان با کتاب آشتی کنند و این می‌تواند سبب بالا رفتن سرانه مطالعه و خواندن در بین افراد جامعه شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: