عادل بزدوده:
هفته کتاب باید تداوم یابد

 عادل بزدوده نویسنده، کارگردان و عروسک‌ ساز، با اشاره به اهمیت مطالعه در بین کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار لیزنا گفت: کتاب به عنوان یک دوست صمیمی کودکان و نوجوانان به خوبی می‌تواند با آنها ارتباط بر قرار کند و والدین در این زمینه فرزندان خود را همراهی کنند تا این فرهنگ با ارزش و مفید در بین فرزندانمان القا شود.

 وی یادآور شد: برای جا انداختن یک فرهنگ در بین فرزندان و حتی افراد جامعه باید همه سازمان‌های ذیربط و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان که متولی اصلی آموزش کودکان است همکاری و تعامل صمیمانه‌ای داشته باشند تا این کار ارزشی در بین بچه‌ها ایجاد انگیزه و علاقه کند و فرزندان با مطالعه کتاب ‌های عمومی در زمان استراحتشان موجب بالا رفتن سرانه مطالعه شوند.

 

عادل بزدوده عنوان کرد:‌ هفته کتاب و کتابخوانی به تنهایی سبب بالا رفتن آمار مطالعه و افزایش سطح کیفیت خواندن نمی‌شود بلکه باید این هفته ‌ها مدام در طول سال به طور پیاپی تشکیل شود و مسئولان ذیربط فرهنگی در حوزه کتاب و کانون ‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این امر می‌توانند مردم جامعه و فرزندان را یاری کنند.

وی ادامه داد: نویسندگان در کتاب‌های خود باید دقت عمل داشته تا آثارشان جذابیت خاصی را برای بچه‌ها ایجاد کند و در این زمینه والدین و مسئولان پرورشی فکری و حتی کتابخانه‌ها نقش بارزی در افزایش سطح مطالعه در بین کودکان و نوجوانان دارند.

 

وی گفت: این گونه هفته‌ها و برنامه‌ها باید به صورت مداوم در طول سال ادامه پیدا کند تا فرزندان با کتاب آشتی کنند و این می‌تواند سبب بالا رفتن سرانه مطالعه و خواندن در بین افراد جامعه شود.