مجید بلالی
انتشارات سروش بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی تاکید می کند

  به گزارش لیزنا، مجید بلالی درباره انتقادات مسئولین برگزاری کتاب به عملکرد صدا و سیما، با اشاره بر عملکرد مستقل انتشارات سروش گفت: اگر هم کاستی در عملکرد رادیو و تلوزیون در این حوزه وجود دارد، امیدواریم ما بتوانیم به عنوان دست اندر کار عرصه نشر چه در حوزه مطبوعات و چه در حوزه کتاب این کاستی را جبران بکنیم و پوشش دهیم.

بلالی در زمینه فعالیت های چند رسانه ای سروش، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های فضاهای مجازی گفت: ظرفیت فضای مجازی، که به اشتباه بسیاری آن را تهدیدی برای صنعت انتشارات مکتوب و نشر تلقی می کنند، اتفاقا فرصت بزرگی است. شما می توانید تولید اندک مکتوب در گذشته را به تمام دنیا و با حداقل هزینه ارسال بکنید و مخاطبان چند هزار نفری را به چند میلیون نفری یا حتی چند صد میلیون نفری ارتقا دهید.

وی از انتشار مجله تخصصی نوجوانان در آینده و استمرار نشر مجلات کودک و نوجوان، با امکان مطالعه با ابزار های نوین خبر داد.

مدیر عامل انتشارات سروش با اشاره به افزایش حق انتخاب مخاطبین افزود: لزوما این انتخاب، انتخاب درستی نیست و ممکن است آسیب‌زا باشد. تلاش ما باید در راستای شناسایی نیازهای درست و واقعی مخاطب باشد و باید پیام‌های این نیازها را به گونه‌ای بسته بندی کنیم که مورد پذیرش و علاقه مخاطب نیز باشد. ما با این رویکرد تلاش می کنیم تا کلیه نشریات مطبوعاتی و کتاب ها را با یک بسته بندی جدید و با توجه به نیازها و علایق مخاطب، عرضه کنیم.

بلالی مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی مانند کاهش قدرت خرید مردم، افزایش هزینه های تولید بخصوص هزینه کاغذ و چاپ و تغییرات حوزه تکنولوژی ارتباطات و رسانه را از مشکلات ناشران برشمرد.

وی همچنین تولید کتاب را از دلایل کاهش سرانه مطالعه دانست و گفت: متاسفانه تولیدات پر مغز، عمیق و قابل استفاده در کشور زیاد نیست. اگر کتابی محتوای خوبی داشته باشد، حتما مخاطب به سمت آن خواهد رفت.

مدیر عامل انتشارات سروش خواستار هم افزایی حوزه های مختلف نشر شد و گفت: درصورتی که اگر هم افزایی صورت پذیرد و تاکید بر کمیت جای خود را به کیفیت تولیدات بدهد، حوزه نشر حتما موفق خواهد بود.