کد خبر: 26025
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1395 - 11:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کامران فانی:

اگر مردم کتاب نمی‌گیرند، کتاب برای کتابخانه‌ها گرفته شود

منبع : لیزنا
کامران فانی، مترجم، کتاب‌دار و نسخه پژوه پیشکسوت، در کتاب‌گردی امسال هفته کتاب شرکت کرد.
اگر مردم کتاب نمی‌گیرند، کتاب برای کتابخانه‌ها گرفته شود

کامران فانی در گفتگو با خبرنگار لیزنا، از دولت در‌خواست کرد که کتابخانه‌های عمومی کشور را تجهیز کند.

فانی ضمن اشاره بر اثر گذاری هفته کتاب گفت: مسئله مهم این است که این وضع بتواند ادامه پیدا کند و فقط منحصر به یک هفته نباشد.

عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای ترویج کتا‌ب‌خوانی ادامه داد: بحث کتابگردی که موجب توجه بیشتر به موضوع کتاب شده‌است، باید به یک نوعی در سراسر سال انجام گیرد. شاید این امر تا حد زیادی به رکود بازار کتاب در ایران کمک کند.

 

وی این موضوع را وظیفه ناشران و اتحادیه‌ها دانست و افزود: به نظر من کتاب خوب تولید می‌شود ولی می‌توان گفت که به حد کافی معرفی نمی‌شود.

او ادامه داد: معرفی این کتاب‌ها می‌تواند مانند همین یک هفته که توجهات زیادی را به سمت کتاب جلب کرده است، صورت گیرد. ولی نیاز به فعالیت و برنامه‌ریزی دراز مدت دارد.

فانی با ابراز تاسف از عدم اقبال مردم به کتاب‌خوانی، از دولت در‌خواست کرد، برای کمک به ناشران و ترویج کتاب‌خوانی، برای کتابخانه‌های عمومی کتاب تهیه کند.

 او گفت: به نظر من فعلا برای کوتاه‌مدت وظیفه دولت بیشتر این است که اگر مردم خود کتاب نمی‌گیرند، حداقل کتاب برای کتابخانه‌ها گرفته شود. اگر کتابخانه‌ها را تجهیز کنند، هم باعث می‌شود تا کسانی که به کتاب علاقمند هستند با کتاب‌های جدید آشنا شوند و هم کمکی به بازار نشر کتاب می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: