کد خبر: 26033
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1395 - 16:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

کتابخانه‌های آموزشگاهی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد تجهیز می‌شود

منبع : لیزنا
مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی و کلاسی خبر داد.
کتابخانه‌های آموزشگاهی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد تجهیز می‌شود

 به گزارش لیزنا، طبق اعلام مهدی علی اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار لیزنا گفت: تعداد کتابخانه‌های آموزشگاهی طی سه سال اخیر از 41 هزار به 61 هزار افزایش پیدا کرده است و بر اساس این تفاهم‌نامه، تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی و کلاسی استمرار می‌یابد.

علی‌اکبرزاده در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال قابل توجه دانش‌آموزان از طرح برگزاری 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه گامی در جهت توسعه کتاب‌خوانی دانش‌آموزی به‌شمار می‌رود، تا مدتی پس از اتمام هفته کتاب، به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی در خصوص روند انتخاب کتاب‌ها در نمایشگاه‌های مدرسه اظهار داشت: در این نمایشگا‌ه‌ها کتاب‌های غیردرسی و کمک آموزشی ارائه می‌شود. سیستم انتخاب کتاب‌ها بر اساس اطلاعاتی است که سال‌های گذشته از دانش‌آموزان دریافت شده و با توجه به شرایط و موضوع کتاب‌های درخواستی، در سال بعد تهیه و برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

همچنین به گفته وی بیشترین استقبال دانش‌آموزان از کتاب‌هایی با موضوعات علمی، تخیلی، تاریخی و داستانی بوده‌است.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هفته کتاب از معلمان و دانش‌آموزان مولف تجلیل شد، عنوان کرد: به طور کلی در این هفته فعالیت‌های فرهنگی در جهت ارتقای سطح کتاب‌خوانی در آ‌موزش و پرورش و طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده انجام شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: