کد خبر: 28304
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1396 - 09:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

حضور شورای کتاب کودک با فرهنگنامه در بخش بزرگسالان نمایشگاه کتاب

منبع : لیزنا
شورای کتاب کودک در در سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دو غرفه، یکی در بخش بزرگسالان و یکی در بخش کودکان دارد.
حضور شورای کتاب کودک با فرهنگنامه در بخش بزرگسالان نمایشگاه کتاب

  نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک در گفتگو با خبرنگار لیزنا، از وجود دوغرفه برای این شورا در سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: برای اولین بارشورای کتاب کودک دو غرفه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد که یکی از غرفه ها در بخش کودک و نوجوان و دومی در بخش بزرگسالان است.
وی گفت: این کار با یک سری حمایت ها انجام شد و با دشواری‌های زیادی همراه بود چرا که در بخش غرفه بزرگسالان فضا خیلی کم و ناشران بسیارزیاد هستند و دلیل اینکه امسال ما در بخش بزرگسالان هم غرفه داریم بدین خاطر است که در بخش کودکان چشم جامعه به چیزهایی از نوع دیگر عادت کرده است.

انصاری گفت: غرفه شورای کتاب کودک در بخش بزرگسالان برای خود ماهم جالب هست و اینکه بتوانیم در فضای بزرگسالان درمورد فرهنگنامه و نقش آن صحبت کنیم.

فهرست کتاب های مناسب کودکان و نوجوانان در نمایشگاه

همچنین رئیس شورای کتاب کودک از وجود سی دی هایی در غرفه شورای کتاب کودک خبر داد که فهرست کتاب های مناسب کودکان و نوجوانان در آن فراهم شده است و دراین راستا از خانواده ها خواست تا با مراجعه به غرفه شورا سی دی کتاب‌های مناسب را دریافت کنند و براساس گروه سنی فرزندانشان این سی دی‌ها را مشاهده و ناشران را استخراج کنند و سراغ ناشرانی بروند که واقعا کتاب های ارزشمند از نظر شورا چاپ می کنند. د واقع والدین با این کار هم به فرزندانشان کمک می کنند و هم یک فنی را یاد می گیرند که چطور کتاب شناسی کار بکنند و در عین حال باعث تشویق ناشران، برای نشر هرچه بیشتر کتاب ها می شوند.


انصاری در پاسخ به این سوال که کمبودها و کاستی های بخش کودک در نمایشگاه کتاب تهران را در چه می دانید گفت: من واقعا از این دید هیچ وقت بررسی نکردم مثلا نمی دانم آیا یک مرجع پاسخگویی وجود دارد که بتواند خانواده ها را راهنمایی کند، چون من فکر می کنم یکی از وظایف نمایشگاه کتاب این است که خانواده ها راهنمایی کنند نسبت به این که فرزندان خود را عضو کتابخانه کنند و به شهر کتاب، کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی ببرند ولی در غرفه‌های نمایشگاه کتاب فکر نمی کنم این تنوع باشد، چرا که غرفه نمایشگاه بیشتر به شکل فروشگاه هست.

 نوش آفرین انصاری تاکید کرد: من دوست دارم نمایشگاه کتاب پلی باشد بین نشر و مطالعه،  و استمرار و عضو شدن در چنین نهادهایی مثل کتابخانه و مراکز فرهنگی، نه اینکه سالی یک بار بچه ها به نمایشگاه بیایند بلکه در تمام سال بچه ها عضو کتابخانه و مراکز فرهنگی باشند و این افقی که در نمایشگاه باز شده تدوام پیدا کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: