کد خبر: 29202
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 تیر 1396 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

زهره میرحسینی مطرح کرد

جشنواره کتابخوانی رضوی مانور توانمندی‌های کتابداران است

زهره میرحسینی، از استادان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت کتابخانه‌های عمومی را فرصت مناسبی برای نمایش مجدد توانایی کتابداران در سراسر کشور دانست.
جشنواره کتابخوانی رضوی مانور توانمندی‌های کتابداران است

زهره میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا درباره برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: همانگونه که در ششمین دوره برگزاری این جشنواره شاهد بودیم، استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها و کتابداران در سراسر کشور، به افزایش چشمگیر دایره شرکت کنندگان در این جشنواره منجر شد و از این جهت فرصت مشارکت و رقابت مردم در این حرکت فرهنگی را در نقاط مختلف کشور ایجاد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز فرصت مناسبی برای نمایش مجدد توانایی کتابداران در سراسر کشور به دست می‌دهد و کتابداران می‌توانند در کنار اعضای ثابت کتابخانه‌ها، برنامه‌هایی برای استمرار حضور افرادی که برای اولین بار و به بهانه شرکت این جشنواره به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند، طراحی و اجرا کنند.

این استاد رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی با اشاره به تنوع نحوه شرکت در این جشنواره گفت: تنوع ایجاد شده در نحوه شرکت در این جشنواره به خصوص برای کودکان و نوجوانان، راهنمایی، هدایت و فعالیت‌های خلاقانه کتابداران را می‌طلبد. به طوری که کتابداران می‌توانند آموخته‌های خود را در دانشگاه و دوره‌های آموزشی که نهاد برای آنها برگزار می‌کند، در روند برگزاری این جشنواره پیاده کنند.

 

میرحسینی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر دانش‌آموختگان بسیاری در رشته کتابداری جذب کتابخانه‌های عمومی شده‌اند که می‌توانند با طراحی فعالیت‌های اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخانه، افراد را به مطالعه تشویق کنند. از این جهت این جشنواره می‌تواند فرصتی برای نمایش مجدد توانمندی‌های کتابداران باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: