زهره میرحسینی مطرح کرد
جشنواره کتابخوانی رضوی مانور توانمندی‌های کتابداران است

زهره میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا درباره برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: همانگونه که در ششمین دوره برگزاری این جشنواره شاهد بودیم، استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها و کتابداران در سراسر کشور، به افزایش چشمگیر دایره شرکت کنندگان در این جشنواره منجر شد و از این جهت فرصت مشارکت و رقابت مردم در این حرکت فرهنگی را در نقاط مختلف کشور ایجاد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز فرصت مناسبی برای نمایش مجدد توانایی کتابداران در سراسر کشور به دست می‌دهد و کتابداران می‌توانند در کنار اعضای ثابت کتابخانه‌ها، برنامه‌هایی برای استمرار حضور افرادی که برای اولین بار و به بهانه شرکت این جشنواره به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند، طراحی و اجرا کنند.

این استاد رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی با اشاره به تنوع نحوه شرکت در این جشنواره گفت: تنوع ایجاد شده در نحوه شرکت در این جشنواره به خصوص برای کودکان و نوجوانان، راهنمایی، هدایت و فعالیت‌های خلاقانه کتابداران را می‌طلبد. به طوری که کتابداران می‌توانند آموخته‌های خود را در دانشگاه و دوره‌های آموزشی که نهاد برای آنها برگزار می‌کند، در روند برگزاری این جشنواره پیاده کنند.

 

میرحسینی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر دانش‌آموختگان بسیاری در رشته کتابداری جذب کتابخانه‌های عمومی شده‌اند که می‌توانند با طراحی فعالیت‌های اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخانه، افراد را به مطالعه تشویق کنند. از این جهت این جشنواره می‌تواند فرصتی برای نمایش مجدد توانمندی‌های کتابداران باشد.