کد خبر: 31823
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 16:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کتابگردی رویدادی برای ایجاد ارتباط و پیوند افراد مختلف با کتاب

منبع : لیزنا
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آیین روز کتابگردی این روز را رویدادی در جهت ایجاد ارتباط و پیوند افراد مختلف با کتاب و مطالعه دانست.
کتابگردی رویدادی برای ایجاد ارتباط و پیوند افراد مختلف با کتاب

 

برزین ضرغامی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در روز کتابگردی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا درباره این روز بیان کرد: هفته کتاب رویدادی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که موسسات مختلف یکسری فعالیت ها را در این راستا طراحی کرده بودند.

وی ادامه داد: هدف از طراحی روز کتابگردی فعلی، آوردن کتاب به متن زندگی و بیشتر کردن علاقه، ارتباط و پیوند افراد و گروه های مختلف با کتاب است، درواقع برای ایجاد ارتباط و پیوند به رویدادآفرینی نیاز داریم و روز کتابگردی هم یکی از همین رویدادها است.

ضرغامی با بیان اینکه امروزه اخبار کتاب بیشتر از روزهای دیگر در صدر اخبار و گزارش ها قرار می گیرد، اظهار داشت: امیدواریم که این ارتباط و پیوند با کتاب منجر به خرید کتاب و سپس مطالعه آنها شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آغاز طرح پاییزه کتاب با روز کتابگردی 96 تا چه اندازه می تواند موثر واقع شود، گفت: هزینه های مختلف زندگی بالا است و متاسفانه برخی خانواده ها برای حذف کردن هزینه های اضافی ابتدا خرید کتاب را حذف می کنند لذا طرح های فصلی که از سوی خانه کتاب و وزارت ارشاد انجام می شود اقدام مناسبی است که با کاهش قیمت کتاب، کتاب هم می تواند در سبد خانوار قرار گیرد و دیگر حذف نشود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: