کتابگردی رویدادی برای ایجاد ارتباط و پیوند افراد مختلف با کتاب

 

برزین ضرغامی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در روز کتابگردی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا درباره این روز بیان کرد: هفته کتاب رویدادی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که موسسات مختلف یکسری فعالیت ها را در این راستا طراحی کرده بودند.

وی ادامه داد: هدف از طراحی روز کتابگردی فعلی، آوردن کتاب به متن زندگی و بیشتر کردن علاقه، ارتباط و پیوند افراد و گروه های مختلف با کتاب است، درواقع برای ایجاد ارتباط و پیوند به رویدادآفرینی نیاز داریم و روز کتابگردی هم یکی از همین رویدادها است.

ضرغامی با بیان اینکه امروزه اخبار کتاب بیشتر از روزهای دیگر در صدر اخبار و گزارش ها قرار می گیرد، اظهار داشت: امیدواریم که این ارتباط و پیوند با کتاب منجر به خرید کتاب و سپس مطالعه آنها شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آغاز طرح پاییزه کتاب با روز کتابگردی 96 تا چه اندازه می تواند موثر واقع شود، گفت: هزینه های مختلف زندگی بالا است و متاسفانه برخی خانواده ها برای حذف کردن هزینه های اضافی ابتدا خرید کتاب را حذف می کنند لذا طرح های فصلی که از سوی خانه کتاب و وزارت ارشاد انجام می شود اقدام مناسبی است که با کاهش قیمت کتاب، کتاب هم می تواند در سبد خانوار قرار گیرد و دیگر حذف نشود.