کد خبر: 31824
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 16:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

قرار گرفتن کودکان کار در کتابگردی امسال اتفاق خوبی است/ کتابگردی جای خود را پیدا کرده است

منبع : لیزنا
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که کتابگردی جای خود را پیدا کرده و قرارگیری کودکان کاردر این آیین را اتفاقی مثبت دانست.
قرار گرفتن کودکان کار در کتابگردی امسال اتفاق خوبی است/ کتابگردی جای خود را پیدا کرده است

 نیکنام حسین پور مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز کتابگردی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا بیان کرد: در برنامه های هفته کتاب سعی کردیم به سمت مردمی شدن و کاهش دولتی شدن آن حرکت کنیم، درواقع ضمن سیاستگذاری ها و حمایت های دولت باید به سمت مردمی شدن حرکت کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم در شورای سیاستگذاری هفته کتاب و هم در ستاد اجرایی این امر تاکید شد و تا حدودی اتفاق افتاد اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد که به عنوان یک رویداد فرهنگی مردم در تمام شهرها و روستاهای کشور نسبت به آن اقدام کنند و بحث هفته کتاب خیلی به دولت متکی نباشد، به نظرم لازم است که در این راستا جریان سازی شود.

حسین پور اظهار داشت: ما می توانیم برای برنامه های فرهنگی خود از عزاداری های ایام محرم الگوگیری کنیم که مردم به صورت خودجوش و با عشق و علاقه عزاداری و تکیه برپا می کنند.

وی با اشاره به آیین کتابگردی بیان کرد: کتابگردی جای خود را پیدا کرده است، خوشبختانه این آیین از تهران فراتر رفته و اکثر شهرستان های ما با این آیین درگیر هستند، لذا تاثیرگذاری های خود را می گذارد تا مقامات ما به کتابفروشی ها به عنوان یک کالبد فرهنگی سر زنند.

به گفته وی، در این بازدیدها مشکلات و خواسته ها مطرح می شود و اینگونه می توان نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انگیزه ها ایجاد شده است، عنوان کرد: شاید فکر نمی کردیم چنین حرکتی که از سوی احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران برپا شد انقدر زود فراگیر شود اما این امر نشان می دهد که ایران، یک ایران فرهنگی است، درواقع این پتانسیل را دارد و فقط لازم است جنب و جوش اتفاق افتد.

وی درباره حضور کودکان کار در آیین کتابگردی امسال بیان کرد: اتفاق خوبی است که کودکان کار هم در جریان کتابگردی امسال قرار گرفتند، بهتر است که تمام کودکان در این جریان باشند، همین که کودکان در فضای فروشگاه محصولات فرهنگی قرار گیرند قطعا خرید می کنند و تداوم این امر به ارتقای سطح فرهنگی و ارتقای سطح مطالعه منجر می شود.

 به گفته وی، آموزش و پرورش نقش به سزایی را در آشنایی کودکان و دانش آموزان با فرهنگ مطالعه دارد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: