کد خبر: 31828
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 20:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

صالحی امیری:

باید دخالت خود را حداقل و حمایت هایمان را حداکثر کنیم

منبع : لیزنا
وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که برای داشتن یک نظام طبیعی تولید، انتشار و توزیع باید دخالت های خود را حداقل و حمایت هایمان را حداکثر کنیم.
باید دخالت خود را حداقل و حمایت هایمان را حداکثر کنیم

 

رضا صالحی امیری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین کتابگردی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا بیان کرد: کتاب بخشی از زندگی جامعه است و جامعه با کتاب زندگی می کند.

وی ادامه داد: جوامعی که از کتاب فاصله گرفتند مسیر توسعه را طی نکرده اند، ما برای رسیدن به قله های توسعه حتما باید از ریل فرهنگ عبور کنیم و برای رسیدن به توسعه فرهنگی حتما باید از مسیر کتاب بگذریم.

صالحی امیری کتاب را عامل هویت ما دانست و اظهار داشت: کتاب عامل انسجام بخشی در جامعه، کتاب اخلاق و فضیلت و معرفت و انسانیت را به جامعه می آموزد و ما باید در مهدکودک، مدارس، دانشگاه و جامعه امر کتابخوانی را جاری و ساری کنیم.

وی بیان کرد: جامعه بیگانه با کتاب مطمئنا به مسیر انحراف خواهد رفت، اگر امروز در جامعه از آسیب های اجتماعی و فرهنگی، بداخلاقی ها، تخریب و ده ها آسیب دیگر صحبت می کنیم دلیلش فاصله از مقوله کتاب، کتابخوانی و دانش افزایی است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در مجموعه شهرداری تهران و خصوصا حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری و مجموعه های وابسته بنای جدی به تقویت این حوزه داریم البته باید بدانیم که کار باید در حوزه نشر، کتاب و توسط مردم انجام شود. ما باید مداخله خود را حداقل و حمایت های خود را حداکثر کنیم تا ناشران، اتحادیه ها و کتابفروشان بتوانند یک نظام طبیعی تولید، انتشار و توزیع را داشته باشیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: