صالحی امیری:
باید دخالت خود را حداقل و حمایت هایمان را حداکثر کنیم

 

رضا صالحی امیری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین کتابگردی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا بیان کرد: کتاب بخشی از زندگی جامعه است و جامعه با کتاب زندگی می کند.

وی ادامه داد: جوامعی که از کتاب فاصله گرفتند مسیر توسعه را طی نکرده اند، ما برای رسیدن به قله های توسعه حتما باید از ریل فرهنگ عبور کنیم و برای رسیدن به توسعه فرهنگی حتما باید از مسیر کتاب بگذریم.

صالحی امیری کتاب را عامل هویت ما دانست و اظهار داشت: کتاب عامل انسجام بخشی در جامعه، کتاب اخلاق و فضیلت و معرفت و انسانیت را به جامعه می آموزد و ما باید در مهدکودک، مدارس، دانشگاه و جامعه امر کتابخوانی را جاری و ساری کنیم.

وی بیان کرد: جامعه بیگانه با کتاب مطمئنا به مسیر انحراف خواهد رفت، اگر امروز در جامعه از آسیب های اجتماعی و فرهنگی، بداخلاقی ها، تخریب و ده ها آسیب دیگر صحبت می کنیم دلیلش فاصله از مقوله کتاب، کتابخوانی و دانش افزایی است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در مجموعه شهرداری تهران و خصوصا حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری و مجموعه های وابسته بنای جدی به تقویت این حوزه داریم البته باید بدانیم که کار باید در حوزه نشر، کتاب و توسط مردم انجام شود. ما باید مداخله خود را حداقل و حمایت های خود را حداکثر کنیم تا ناشران، اتحادیه ها و کتابفروشان بتوانند یک نظام طبیعی تولید، انتشار و توزیع را داشته باشیم.