کد خبر: 3289
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 مهر 1389 - 21:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

«نظام ارزيابي وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور» روزآمد شد

نسخه جدید «نظام ارزيابي وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور» توسط مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري عرضه و در اختیار جامعه علمی کشور قرار گرفت.

دكتر  محمدرضا قانع، در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) گفت: بر اساس سياست مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري، اين نظام ارزيابي در سال دو بار (هر شش ماه يكبار) اطلاعات مربوط به وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور را روزآمد مي كند.

 مجري طرح نظام ارزيابي وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور، در ادامه بیان کرد: بدين ترتيب در حال حاضر (مهرماه) نسخه جديد آن آماده و قابل استفاده مي باشد.

وی افزود: متوليان وب سايت هاي آموزش عالي و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://websanji.ricest.ac.ir  رتبه وب سايت دانشگاه و مؤسسه خود را مشاهده و از وضعيت آن در رابطه با شاخص هاي مورد استفاده آگاهي يابند. بديهي است اين نظام فرصت سنجش و ارزيابي وب سايت ها را در مقايسه با همتايان آنها فراهم مي آورد.

 دكتر محمدرضا قانع تصریح کرد: در مقايسه با نسخه اول، وضعيت بعضي از وب سايت هاي آموزش عالي بهبود يافته است و اين نشان دهنده توجه بيشتر از طرف مسئولين به حضور فعال و كيفي سازمان خود در محيط وب است، البته بايد به اين موضوع اشاره داشت كه  نتايج اين رتبه بندي حاكي از اين است كه مسئولين دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي بايد توجه خاص به وب سايت خود داشته باشند و اين نظام ارزيابي به عنوان ابزاري مفيد در بهبود و توسعه وب سايت ها آنها را ياري مي نمايد.

 وی در پايان از توجه آن دسته از دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور در استفاده از اين نظام ارزيابي سپاسگزاري كرد و اعلام نمود: مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري از پيشنهادات متخصصان در رابطه با اين نظام رتبه بندي استقبال مي نمايد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: