«نظام ارزيابي وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور» روزآمد شد

دكتر  محمدرضا قانع، در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) گفت: بر اساس سياست مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري، اين نظام ارزيابي در سال دو بار (هر شش ماه يكبار) اطلاعات مربوط به وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور را روزآمد مي كند.

 مجري طرح نظام ارزيابي وب سايت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور، در ادامه بیان کرد: بدين ترتيب در حال حاضر (مهرماه) نسخه جديد آن آماده و قابل استفاده مي باشد.

وی افزود: متوليان وب سايت هاي آموزش عالي و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://websanji.ricest.ac.ir  رتبه وب سايت دانشگاه و مؤسسه خود را مشاهده و از وضعيت آن در رابطه با شاخص هاي مورد استفاده آگاهي يابند. بديهي است اين نظام فرصت سنجش و ارزيابي وب سايت ها را در مقايسه با همتايان آنها فراهم مي آورد.

 دكتر محمدرضا قانع تصریح کرد: در مقايسه با نسخه اول، وضعيت بعضي از وب سايت هاي آموزش عالي بهبود يافته است و اين نشان دهنده توجه بيشتر از طرف مسئولين به حضور فعال و كيفي سازمان خود در محيط وب است، البته بايد به اين موضوع اشاره داشت كه  نتايج اين رتبه بندي حاكي از اين است كه مسئولين دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي بايد توجه خاص به وب سايت خود داشته باشند و اين نظام ارزيابي به عنوان ابزاري مفيد در بهبود و توسعه وب سايت ها آنها را ياري مي نمايد.

 وی در پايان از توجه آن دسته از دانشگاهها و مؤسسات پژوهشي كشور در استفاده از اين نظام ارزيابي سپاسگزاري كرد و اعلام نمود: مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري از پيشنهادات متخصصان در رابطه با اين نظام رتبه بندي استقبال مي نمايد.