کد خبر: 39307
تاریخ انتشار: شنبه, 24 فروردين 1398 - 13:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران حضور ندارد

منبع : لیزنا
بنا به گفتۀ جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، این انجمن امسال در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برنامه و غرفه‌ای نخواهد داشت.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران حضور ندارد

جعفر توزندهجانی در گفت و گو با خبرنگار لیزنا از عدم حضور انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این انجمن در سال‌های گذشته علاوه بر برپایی غرفه، در سرای اهل قلم برنامه‌ها، نشست‌ها و جلسات نقدی را اجرا می‌کرد. همچنین در نمایشگاه میز گفتگوی اقوام را برگزار می‌نمود. اما دو سال است که برنامه‌ای به انجمن واگذار نکرده‌اند و معلوم نیست دلیل این کار به خاطر بی توجهی به انجمن باشد و یا مشکلات دیگر.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از عدم توجه متولیان برپایی نمایشگاه کتاب تهران به این انجمن انتقاد کرد و گفت: در سال‌های گذشته طی ارسال نامه‌ای، از انجمن برای برپایی غرفه و اجرای برنامه به نمایشگاه دعوت به عمل می‌آمد اما امسال چنین اقدامی نیز صورت نگرفته است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکلی مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۷۷ تشکیل شده و حدود 50 نفر از داستان‌نویسان، شاعران، مترجمان، روزنامه‌نگاران، منتقدین و پژوهشگران درحوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان کشورمان عضو آن هستند. در سال های گذشته این انجمن فعالیت های مختلفی را در طول برپایی نمایشگاه کتاب تهران به اجرا گذاشته بود.

گفتنی است موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مجری و برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و سی و دومین دوره آن با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: